Spotify z rosnącymi przychodami i stratą operacyjną. Serwis ma 422 mln użytkowników

W pierwszym kwartale 2022 roku serwis Spotify zanotował wzrost przychodów o 24 procent, zaś strata operacyjna zamknęła się kwotą 6 mln euro. Obecnie z platformy korzysta na całym świecie 422 mln użytkowników, z czego 182 mln to subskrybenci płatnej wersji Premium.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Spotify to, mimo rosnącej konkurencji, wciąż najpopularniejszy na świecie serwis streamingu audio. W kwietniu 2018 r. firma weszła na giełdę w drodze direct listingu i od tamtej pory publikuje okresowe wyniki biznesowe.

Rosnące przychody, więcej użytkowników

W pierwszym kwartale 2022 r. przychody Spotify osiągnęły kwotę 2,661 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku 24 proc. Wpływy z płatnych subskrypcji Premium osiągnęły poziom 2,379 mld euro (po wzroście o 23 proc.), zaś darmowe konta wspierane reklamami przyniosły firmie 282 mln euro przychodów (w górę o 31 proc. w skali roku). W raportowanym okresie Spotify zanotowało stratę operacyjną w wysokości 6 mln euro.

W pierwszym kwartale globalna liczba użytkowników korzystających z serwisu miesięcznie (MAU) zwiększyła się rok do roku o 19 proc., osiągając poziom 422 mln. W tej liczbie zanotowano 252 mln użytkowników darmowej wersji platformy połączonej z reklamami (wzrost o 21 proc.), zaś grupa subskrybentów płatnej wersji Premium, po wzroście o 15 proc. osiągnęła poziom 182 mln.

grafika

Europa dominuje

W podziale na regiony świata największy odsetek użytkowników Spotify pochodzi z Europy (33 proc.), o 10 proc. mniej to użytkownicy w Ameryce Północnej i innych regionach globu, a 22 proc. mieszka w Ameryce Południowej.

grafika

Nieco podobnie wygląda charakterystyka regionalna dotycząca subskrybentów Spotify Premium. Tutaj także największy udział (39 proc.) przypada na Europejczyków, Północna Ameryka odpowiada za 29 proc., a Ameryka Łacińska – za 21 proc. ogólnej liczby abonentów.

grafika

Spotify prognozuje, że w drugim kwartale br. osiągnie przychody w wysokości 2,8 mld euro, ale strata operacyjna może sięgnąć aż 197 mln, głównie z powodu sytuacji na rynkach walutowych i pogarszającej się koniunktury gospodarczej na świecie.

W nadchodzącym okresie ogólna liczba użytkowników serwisu ma sięgnąć 428 mln, zaś grupa subskrybentów usługi Premium wzrosnąć do 187 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber