Koncern AMD w reklamach wprowadzał użytkowników w błąd. Zapłaci 12,1 mln dolarów kary

Koncern AMD przegrał proces w którym został oskarżony o wprowadzanie w błąd użytkowników w reklamach procesorów Bulldozer. Firma błędnie sugerowała że jej układy są ośmiordzeniowe, choć zastosowana w nich technologia nie do końca odpowiadała takiemu terminowi. W wyniku ugody sąd nakazał AMD zapłacenie kary w wysokości 12,1 mln dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Koncern AMD w reklamach wprowadzał użytkowników w błąd. Zapłaci 12,1 mln dolarów kary

Sprawa, która znalazła swój finał w wyroku sądowym sięga kilku lat wstecz, do roku 2011 gdy koncern AMD wprowadził na rynek procesory z rodziny Bulldozer.

Producent reklamował wówczas te jednostki jako pierwsze na rynku ośmiordzeniowe procesory mające gwarantować zupełnie nowy, wysoki poziom wydajności komputerów w których były stosowane.

Układy Bulldozer nie zostały dobrze przyjęte przez branżę i użytkowników. Były krytykowane m.in. za wysokie zużycie energii oraz niższą od oczekiwanej sprawność, szczególnie w sytuacjach wysokiego obciążenia.

W 2015 r. grupa użytkowników wspierana przez organizacje konsumenckie wniosła w USA pozew przeciwko AMD. Firmie zarzucono że w swoich reklamach towarzyszących sprzedaży procesorów Bulldozer wprowadzała klientów w błąd nadużywając pojęcia ośmiordzeniowych układów. W rzeczywistości bowiem stosowano w nich 4 zestawy po 2 rdzenie, które do pracy wykorzystywały wspólny koprocesor.. Zatem użytkownicy nie mieli do czynienia z procesorami ośmiordzeniowymi w pełnym znaczeniu tego słowa.

Teraz proces sądowy zakończył się ugodą, w ramach której AMD ma zapłacić łączną karę w wysokości 12,1 mln dol., z czego ponad 8,8 mln ma trafić do poszkodowanych użytkowników będących stroną w postępowaniu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"