Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. Allegro, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 18,45 mln użytkowników, czyli 62,2 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio godzinę, 58 minut i 8 sekund. W rzeczywistości liczba odwiedzających mogła być nieco wyższa, a przeciętny czas korzystania krótszy, ponieważ w badaniu platforma została błędnie oskryptowana.
Dodatkowo Allegro Lokalnie, na którym oferty mogą wystawiać sprzedawcy bez kont firmowych, przyciągnęło 7,01 mln internautów (co dało 23,64 proc. zasięgu), każdego średnio na 8 minut i 50 sekund.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-smart-metody-dostawy-ile-kosztuje-odbior-punkt-dhl-nowe-pakiety-allegro-lokalnie,7169671650916481a ##
Podobny czas korzystania jak Allegro zanotował odzieżowy Vinted: każdy z 6,3 mln użytkowników (21,23 proc. zasięgu) spędził tam średnio godzinę, 52 minuty i 54 sekundy.

Shein w miejsce Shopee
Z rankingu wypadło Shopee, które w połowie stycznia wycofało się z Polski. W czołowej dziesiątce zastąpiła go inna azjatycka platforma - chiński Shein oferujący odzież. Odwiedziło go 5,93 mln polskich internautów (dało to 19,98 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie 25 minut i 18 sekund.
W górnej części zestawienia od lat jest chiński Aliexpress. W lutym przyciągnął 9,71 mln polskich użytkowników (32,71 proc. zasięgu), każdego średnio na 28 minut i 34 sekund.
Z platform sieci handlowych z elektroniką Mediaexpert.pl jest popularniejszy od Euro.com.pl, serwisu sklepów RTV Euro AGD. Pierwszy zanotował w lutym 11,41 mln użytkowników, 38,47 proc. zasięgu oraz 6 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania, a drugi - 7,5 mln odwiedzających, 25,29 proc. zasięgu oraz 6 minut i 46 sekund średniego czasu.

Platforma Empiku przyciągnęła 8,22 mln użytkowników (27,72 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 6 minut i 46 sekund. Witryna sieci Rossmann zanotowała 6,96 mln użytkowników, 23,46 proc. zasięgu oraz 6 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania, a Amazon - 6,74 mln internautów, 22,73 proc. zasięgu oraz 7 minut i 33 sekundy średniego czasu.
Amazon stracił dwa razy więcej użytkowników niż Allegro Lokalnie
Na większości platform średni czas korzystania znacząco zmalał miesiąc do miesiąca, co wynika także z tego, że luty miał trzy dni mniej od stycznia. Na Allegro ubyło 71,1 tys. użytkowników (0,4 proc.) oraz 10 minut i 46 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (8,3 proc.), a na Allegro Lokalnie - 408,9 tys. internautów (5,5 proc.) oraz minutę i 27 sekund przeciętnego czasu (14,1 proc.).

Mediaexpert.pl zanotował spadek o 151 tys. użytkowników (1,3 proc.) i 25 sekundy przeciętnego czasu korzystania (5,5 proc.), Aliexpress - 33 tys. użytkowników (0,3 proc.) i 8 sekund przeciętnego czasu (0,5 proc.), a platforma Empiku - o 232 tys. odwiedzających (2,7 proc.) oraz 2 minuty i 32 sekundy średniego czasu (27,2 proc.).
Najwięcej użytkowników stracił Amazon - 923,2 tys., czyli 12 proc. Natomiast średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 8 sekund (17,7 proc.)
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/amazon-praca-zwolnienia-magazyny-kryzys-ecommerce,7169672190932609a ##
W witrynie Euro RTV AGD przybyło 141,1 tys. internautów (1,9 proc.), a na platformie Rossmann - 261,1 tys. (3,9 proc.). Równocześnie pierwsza zanotowała spadek przeciętnego czasu korzystania o 33 sekundy (7,5 proc.), a druga o minutę i 6 sekund (13,9 proc.).

Na Vinted ubyło 40,5 tys. internautów (0,6 proc.) oraz 14 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania (11,2 proc.). W tej pierwszej statystyce do platformy zbliżył się Shein, który zyskał 9,7 proc. użytkowników (0,2 proc.).











