Mariusz Urbańczyk dyrektorem operacyjnym Papaya Films. Kacper Sawicki - głównym strategiem

W maju do zespołu zarządzającego domu produkcyjnego Papaya Films, obok Kacpra Sawickiego, dołączą Mariusz Urbańczyk, Iwona Mnich oraz Justyna Górniak. Bieżące obowiązki operacyjne w roli CEO przejmie Mariusz Urbańczyk. Kacper Sawicki skupi się na strategii rozwoju firmy.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Mariusz Urbańczyk dołączył do Papaya Films w grudniu 2020 roku jako chief operating officer (COO). Wcześniej był dyrektorem zarządzającym w Hogarth North America, gdzie kierował ośmioma biurami i ponad 400 pracownikami w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Jako COO w Papaya odpowiadał za rozwinięcie formuły konkursu Papaya Young Creators, komercyjnej oferty Papaya.Rocks, rozwój Papaya Roster oraz nawiązanie strategicznego partnerstwa produkcyjnego z międzynarodowymi grupami mediowymi.

Kacper Sawicki skupi się na rozwoju Papaya Films

Kacper Sawicki, założyciel Papaya Films, zamierza skupić się na strategii dalszego rozwoju firmy w Polsce i na świecie.

- To drugi taki moment w historii Papaya i mojej w niej roli. Pierwszy raz miał miejsce 6 lat temu, kiedy zdecydowałem się zejść z planów zdjęciowych, by skupić się na zarządzaniu firmą. Teraz, po kolejnych latach, decyzja o rezygnacji z działania operacyjnego, pozwoli mi w pełni poświęcić się rozwojowi strategicznemu Papaya Films, która stała się największym domem produkcyjnym w regionie. Szczególną uwagę poświęcę na kwestie ekspansji produkcji reklamowej i oryginalnego content'u. Mariusz Urbańczyk, przez ostatnie półtora roku udowodnił, że bieżące zarządzanie firmą trafia w doskonałe ręce - komentuje zmiany Kacper Sawicki.

Pozostałe funkcje z zespole zarządzającym pełnią Iwona Mnich jako head of production oraz Justyna Górniak jako chief people & sustainability officer.

Papaya Films na rynku od 2006 roku

Studio produkcyjne Papaya Film założyli w 2006 roku Kacper Sawicki i Paweł Bondarowicz. Firma ma swoje oddziały w Wielkiej Brytanii, Portugalii i USA. Ma na koncie wiele produkcji reklamowych, teledysków, pracuje dla klientów z Polski i z zagranicy.

Papaya Films  pracuje dla takich klientów jak McDonald's Kompania Piwowarska, Kaufland, Samsung, ING Bank Śląski, Canal+, Puma, Mazda, Mohito, Adidas, AXA, 4F, Hortex, Kazar, McDonald’s i Rossman. Pracował też dla zagranicznych klientów, m.in. przy kampaniach marek Lancerto, Vodafone, Chandon, Trebor, Unilever, L'Oreal, Audi, Playstation, Deliveroo i Vanish.

Jest także organizatorem konkursu Papaya Young Directors, promującego młode talenty z branży produkcji filmowej.

W 2019 roku Papaya Films notowała rekordowe wyniki - osiągnięto wzrost przychodów sprzedażowych o 45,8 proc. do 111,07 mln zł, a jego zysk netto poszedł w górę z 1,98 do 11,92 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł z 2,68 do 15,12 mln zł, zysk brutto - z 2,64 do 15,09 mln zł.

Koszty wynagrodzeń wzrosły z 4,97 do 6,12 mln zł. W ub.r. w firmie było średnio 9 pracowników etatowych, ze zdecydowaną większością twórców współpracowano w ramach umów cywilnoprawnych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska