Mark Read za Martina Sorrella nowym szefem WPP

Od 4 września Mark Read obejmie funkcję CEO holdingu reklamowego WPP.  Poprzednio stanowisko to zajmował Martin Sorrell, który w kwietniu br. postanowił odejść z firmy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Informacje o mianowaniu Marka Reada na nowego CEO holdingu WPP podał, powołując się na anonimowe źródła, serwis Campaignlive. Rzecznik koncernu odmówił udzielenia jakichkolwiek informacji na temat tej nominacji do 4 września br., kiedy zostanie wydany komunikat giełdowy wraz z półrocznymi wynikami finansowymi firmy.

Od czasu odejścia z WPP Martina Sorrella, dotychczasowego CEO grupy w kwietniu br. Mark Read postrzegany był jako jedyny pewny jego następca. Prezes agencji Wunderman został wówczas powołany na współ- dyrektora operacyjnego WPP (obok Andrew Scotta).

Niedawno Brian Wieser, starszy analityk Pivotal Research powiedział, że Mark Read uważany jest przez inwestorów WPP za najlepszego następcę Sorrella. - Inwestorzy wiedzą, kim on jest – wyjaśnił Wieser odnosząc się do jego trzyletniego stażu na stanowisku prezesa agencji Wunderman oraz dekady doświadczenia w WPP w roli dyrektora strategii.

Mark Read pracował w WPP najpierw w latach 1989-1995. W tym czasie pracował w Booz-Allen & Hamilton w działach marketingu. Wrócił do holdingu w 2002 roku. W latach 2006-2015 zasiadał w zarządzie. Uruchamiał agencję Wunderman, pracował też w Ogilvy&Mather oraz Hill+Knowlton w Londynie.

Martin Sorrell z WPP związany był 33 lata. W kwietniu br. poinformował, że rezygnuje z pracy w holdingu. Podjął tę decyzję wskutek informacji o tym, że niewłaściwie wykorzystywał aktywa spółki, narażając ją na straty. W czerwcu Sorrell zabrał głos ws. medialnych doniesień na temat jego rozstania z WPP – amerykańskie media sugerowały, że pieniędzmi służbowymi miał m.in. opłacać prostytutki. Menedżer stanowczo temu zaprzeczył.

Na początku lipca Sorrell zaskoczył rynek informacją o swoim nowym przedsięwzięciu – S4 Capital. Według byłego szefa WPP ma to być nowy typ przedsiębiorstwa reklamowego. Będzie specjalizować się w tworzeniu komunikacji w oparciu o dane, technologie i content. - S4 Capital to firma, której celem jest zbudowanie międzynarodowego biznesu usług komunikacyjnych ukierunkowanych na rozwój. Istnieją znaczące możliwości w zakresie danych, technologii i treści - mówił Sorrell.

I chociaż WPP groziło mu, że nie spłaci go (wciąż ma udziały w holdingu), Sorrell poprzez spółkę S4 Capital kupił agencję MediaMonks - zapłacił za nią 350 mln dolarów.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii