Mniej na reklamy farmaceutyków w tv i radiu, Aflofarm ze spadkiem o 25 proc., Sanofi-Aventis 122 proc. w górę (TOP5)

W pierwszym kwartale br. firmy farmaceutyczne zmniejszyły wydatki reklamowe o 12 proc. Zredukowały nakłady na wszystkie media, poza gazetami. Największym reklamodawcą w tej branży pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, ale to Sanofi-Aventis zwiększyło budżet w skali roku o ponad 120 proc.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Mniej na reklamy farmaceutyków w tv i radiu, Aflofarm ze spadkiem o 25 proc., Sanofi-Aventis 122 proc. w górę (TOP5)
Shutterstock.com

W okresie styczeń-marzec br. firmy farmaceutyczne wydały na reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) 1,69 mld zł. Było to 12 proc. mniej niż w tym samym okresie 2002 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Najwięcej ich budżetów - 1,16 mld zł - trafiło do telewizji. Było to jednak 7,1 proc. mniej niż w I kwartale 2020 roku.Na reklamę radiową branża farmaceutyczna przeznaczyła w omawianym okresie 432,9 mln zł, czyli 12,8 proc. mniej niż rok wcześniej.

88,4 mln zł przeznaczono na reklamę w magazynach (45 proc. mniej rdr), zaś w reklamę zewnętrzną zainwestowano w tym czasie 753,1 tys. zł (86,7 proc. mniej rdr).

W I kwartale br. reklamy farmaceutyków nie pojawiły się w kinach - było to spowodowane zamknięciem kin z powodu pandemii COVID-19. Dla porównania w I kwartale ub.r. reklama kinowa tej branży warta była 2,6 mln zł.

Producenci farmaceutyków w I kwartale br. zwiększyli natomiast wydatki reklamowe w dziennikach. W porównaniu z I kwartałem ub.r. wzrosły one o 17,5 proc., do 7,4 mln zł.

grafika

Sanofi 120 proc. więcej na reklamę

Największym reklamodawcą branży farmaceutycznej pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Firma wydała w tradycyjnych mediach w I kwartale br. 462,4 mln zł, redukując wydatki w skali roku i 25 proc.

Drugi na podium Natur Produkt Zdrovit zwiększył je o 3,8 proc., do 168,4 mln zł, zaś trzecia na podium firma USP Zdrowie zmniejszyła nakłady reklamowe o 17,6 proc., do 147,6 mln zł.

Kolejne w zestawieniu firmy znacząco zwiększyły wydatki reklamowe w mediach. Sanofi-Aventis podniosło budżet na reklamę w tradycyjnych mediach w skali roku o 122,4 proc., do 81,7 mln zł, a Oleofarm - o 32,9 proc., do 76,9 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski