Multimedia Polska ze wzrostem przychodów i zysku. Mniej abonentów

Sieć kablowa Multimedia Polska w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowała wzrost przychodów i zysku netto.  Na koniec września br. miała jednak mniej abonentów niż rok temu. Możliwe jednak, że niebawem jej baza znów się powiększy, bo spółka zapowiada akwizycje.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Multimedia Polska ze wzrostem przychodów i zysku. Mniej abonentów

Przychody  Multimediów za pierwsze dziewięć miesięcy br. wyniosły 526,5 mln zł, o 0,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Z kolei zysk netto spółki wyniósł w tym okresie 34,2 mln zł, co oznacza wzrost aż o 50,1 proc.

Spadła za to, choć nieznacznie, liczba abonentów operatora. Na koniec września br. wyniosła ona 821,2 tys., czyli o 0,47 proc. mniej niż rok wcześniej.  Liczba klientów telewizji analogowej na koniec III kwartału br. wyniosła 315,9 tys. (spadek o 12,05 proc.) i była już zdecydowanie niższa od liczby klientów telewizji cyfrowej. Z tej ostatniej usługi korzystało bowiem 366,1 tys. klientów, co oznacza wzrost aż 18,52 proc.

Z kolei o 5,96 proc. wzrosła liczba abonentów internetu. Na koniec września br. korzystało z niego już 521,4 tys. klientów Multimediów. Spółka miała też 289,6 tys. użytkowników usług głosowych, w tym 272,9 tys. klientów telefonii abonenckiej, co oznacza wzrost o 2,79 proc.

Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) Multimediów na koniec III kwartału br. to ponad 1,564 mln, czyli o 2 proc. więcej względem stanu na koniec września ub.r. 303,2 tys. klientów operatora korzystało z dwóch usług, a 129,4 tys. z trzech.

Spółka Multimedia Polska zapowiada, że w kolejnych kwartałach koncentrować się będzie na akwizycjach. Jeszcze w tym roku do dyspozycji spółki na ten cel będzie ok. 450 mln zł.

- Kolejne przejęcia małych operatorów kablowych przy obecnych cenach stają się mało atrakcyjne, co skłania nas do wprowadzenia korekt w naszej strategii konsolidacyjnej. Większą uwagę chcemy skupić na operatorach, którzy posiadają zróżnicowaną ofertę zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla biznesowych. Chcemy przez to rozszerzyć naszą ofertę o usługi wykraczające poza dotychczasową działalność - zapowiada Andrzej Rogowski, prezes Multimediów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny