Aflofarm największym reklamodawcą 2017 roku. Mocno w górę Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - w dół Orange i Lidl (TOP10)

Największym reklamodawcą tradycyjnych mediów był w 2017 roku Aflofarm Farmacja Polska, który na reklamę przeznaczył tyle, co trzech kolejnych w rankingu marketerów. Z kolei największą dynamikę wydatków zanotowały Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Media tradycyjne (poza internetem) cennikowo zarobiły w 2017 roku na reklamach ponad 32,7 mld zł, czyli 4 proc. więcej niż w roku 2016  wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane netto, bez rabatów).

Pozycję lidera i największego reklamodawcy utrzymuje niezmiennie firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Wydała na wsparcie swoich marek nieco ponad 2 mld zł, czyli 9,8 proc. więcej niż w 2016 roku. Jej wydatki wyniosły tyle, co nakłady reklamowe trzech kolejnych reklamodawców łącznie.

Drugie miejsce w rankingu największych reklamodawców zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z inwestycjami w wysokości blisko 885 mln zł, o 27,3 proc. wyższymi w porównaniu z rokiem 2016. Trzecie miejsce na reklamowym podium należy z kolei do sieci dyskontów Lidl Polska. Ta firma wydała na reklamę 650,5 mln zł, czyli 5,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Ten marketer w obecnej kampanii promuje się spotami, w których występują dostawcy warzyw i owoców do jego sklepów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamy-telewizyjnej-w-2017-roku-urosl-o-11-proc-wydatki-wyniosly-27-mld-zl-raport ##

Spośród pozostałych czołowych reklamodawców tradycyjnych mediów dwóch marketerów miało w skali roku najwyższą dynamikę nakładów na reklamę. Polkomtel zwiększył je o 33,3 proc. (do 433,2 mln zł), a Natur Produkt Zdrovit - o 37,6 proc. (do 405,4 mln zł). Polkomtel w jednej z obecnych kampanii wspiera Plush na Kartę.

Dwucyfrowe wzrosty wydatków odnotowały też Ferrero Polska i Terg. Wydatki reklamowe pierwszej wzrosły o 15,1 proc. (do 504,5 mln zł), a drugiej - o 18,5 proc. (do 456,5 mln zł).

Na reklamach Volkswagen Group Polska media zarobiły w ub.r. 421,9 mln zł (9,1 proc. więcej niż w 2016 r.), a na aktywnościach USP Zdrowie – 419,4 mln zł (9,9 proc. więcej w porównaniu z 2016 r.).

Orange Polska zmniejszył z kolei budżet reklamowy w mediach tradycyjnych o 17,9 proc. - z 523,2 do 429,5 mln zł. Aktualnie ten operator promuje Orange na Kartę reklamami z udziałem Roberta Górskiego i Mikołaja Cieślaka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady