Nielsen będzie uwzględniał w ratingach opinie internautów na Facebooku

Firma badawcza Nielsen zajmująca się oglądalnością telewizji zamierza włączyć do swoich ratingów dyskusje internautów na Facebooku dotyczące poszczególnych programów. W planach jest także monitorowanie aktywności użytkowników Instagrama.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O zamiarach Nielsena dotyczących poszerzenia źródeł zbierania danych do tworzenia ratingów poinformował serwis re/code opierając się na własnych źródłach informacji w firmie.

Do tej pory Nielsen zbierał dane na temat wpisów dotyczących konkretnych audycji czy stacji telewizyjnych publikowanych na Twitterze. W ten sposób stara się dostarczyć informacje na temat zaangażowania internautów związanego z konkretnymi produkcjami na rynku telewizyjnym.

Teraz firma postanowiła rozbudować bazę zbierania informacji o kolejny duży serwis społecznościowy - Facebook. Według zapowiedzi do końca br. (dokładnej daty nie podano) powstanie mechanizm pozwalający na gromadzenie danych dotyczących wpisów użytkowników Facebooka związanych z serialami czy programami nadawanymi w poszczególnych stacjach telewizyjnych. W dalszych planach jest także zbieranie podobnych informacji umieszczanych przez użytkowników Instagrama.

Według wyjaśnień Nielsena użytkownicy Facebooka nie muszą obawiać się o swoją prywatność. Plan zakłada bowiem, że gromadzone będą jedynie publiczne opinie oraz wpisy stanowiące komentarz do powszechnie dostępnych opinii internautów. Nielsen zastrzega też, że nie będzie analizował treści wpisów, a jedynie stopień zaangażowania internautów w konkretne treści, nie będzie też miał dostępu do prywatnych wiadomości wymienianych pomiędzy użytkownikami.

Kiedy projekt zbierania danych z Facebooka nabierze konkretnych kształtów zostanie połączony w jedną platformę o nazwie “Social Content Ratings” z funkcjonującym obecnie systemem gromadzenia informacji z Twittera.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem