Nike i Adidas znikną z Allegro? Zdecyduje UOKiK

Producenci markowej odzieży sportowej nie chcą, by ich polscy dystrybutorzy prowadzili sprzedaż na portalach aukcyjnych takich jak Allegro. O tym, czy można zakazać takiego handlu, orzeknie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, Adidas Group (właściciel marek Adidas i Reebok) i Nike Polska wysłały już swoim polskim kontrahentom komunikaty nakazujące im ograniczenie sprzedaży na zewnętrznych portalach internetowych, przede wszystkim Allegro. Producenci chcą, żeby ich dystrybutorzy zakładali własne serwisy handlowe - zgodnie z przekazanymi im wytycznymi - i tylko tam oferowali markowe ubrania. Wycofanie swoich produktów z portali aukcyjnych planuje również firma Asics Polska.

Przedstawiciele Adidasa, Nike i Asics uzasadniają, że nie chcą, aby ich ekskluzywne marki były sprzedawane na portalach aukcyjnych, bo występują tam w otoczeniu najróżniejszych produktów, a najważniejszym kryterium jest cena.

Nie wiadomo jednak, czy producenci mają prawo do ograniczania w taki sposób dystrybucji swoich towarów. Postępowanie w tej sprawie prowadzi UOKiK, badając, czy zakazywanie kontrahentom sprzedaży na Allegro nie narusza ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę