Platforma Max z odświeżonym wyglądem. Czarny zamiast niebieskiego

Od poniedziałku serwis streamingowy Max zmienił wygląd. Zrezygnował z niebieskiego interfejsu na rzecz monochromatycznej palety kolorów, która trochę nawiązuje do wieloletniego brandingu serwisu HBO.

Małgorzata Major
Małgorzata Major
Udostępnij artykuł:
Platforma Max z odświeżonym wyglądem. Czarny zamiast niebieskiego

Odświeżona wersja logotypu pojawiła się równocześnie w Stanach Zjednoczonych, jak i w innych krajach, w tym w Polsce. 

Jak nieoficjalnie dowiedział portal Wirtualnemedia.pl, zmiana nie dotyczy planów całkowitego rebrandingu, ale jest to jedynie mały refresh oprawy wizualnej marki Max. Nowy logotyp ma dawać więcej elastyczności przy kampaniach marketingowych.

Jak zauważył serwis Variety, nowy wygląd przypomina również monochromatyczny branding Apple TV+, platformy streamingowej kojarzonej głównie z jakościowymi serialami. Variety podało, że nowa oprawa wizualna będzie stopniowo wprowadzana w materiałach marketingowych w ciągu najbliższych kilku miesięcy. 

Zmiana kolorystyki Maxa

Serwis Max wystartował w USA w 2023 roku, łącząc bibliotekę HBO z Discovery+ i zastępując fioletowe odcienie serwisu HBO Max kolorem niebieskim. CEO Warner Bros., David Zaslav, tłumaczył decyzję o zmianie nazwy chęcią podkreślenia szerszej oferty programowej i pokazania konsumentom, że Max oferuje więcej niż tylko produkcje premium, głównie dla dojrzałych widzów, z jakich słynie HBO. 

„Każdy członek rodziny może oglądać to, na co ma ochotę, w dowolnym momencie” – powiedział Zaslav podczas prezentacji ogłaszającej nową nazwę.

grafika

Dawniej fioletowy i niebieski Max
Ówczesny globalny dyrektor marketingu, Patrizio Spagnoletto, powiedział w rozmowie z AdWeek, że niebieski to „najbardziej lubiany kolor na świecie”. Firma rozważała kilka innych kolorów – w tym możliwość pozostania przy fiolecie. Po rebrandingu Max dołączył do grona streamerów z niebieską identyfikacją wizualną, plasując się między ciemniejszymi odcieniami Disney+ a jaskrawymi barwami Paramount+ i Prime Video Amazona.  „Chcieliśmy połączyć w naszym brandingu poczucie premium i dostępności” – wyjaśniał.

grafika

Spagnoletto przyznał również: „To konsumenci powiedzą nam, czy dobrze trafiliśmy – i wydaje nam się, że tak. Ale w świecie niebieskiego jest wystarczająco dużo miejsca, by się wyróżnić”. Teraz, niecałe dwa lata później, konsumenci – lub jakieś inne czynniki – przekonały Maxa, że być może jednak „nie trafili w punkt” – pisze Variety.

W Polsce serwis Max ruszył w czerwcu 2024 roku. Łączy oryginalne seriale, filmy, treści HBO, a także ofertę TVN. W serwisie są też transmisje sportowe i kanały linearne. 

Małgorzata Major
Autor artykułu:
Małgorzata Major
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Vectra pierwszym operatorem z najszerszym pakietem HBO Max

Vectra pierwszym operatorem z najszerszym pakietem HBO Max

Francuski rząd zawiesza Shein. W tle skandal

Francuski rząd zawiesza Shein. W tle skandal

Zamieszanie wokół książki Karoliny Opolskiej. Przypisy z AI? "Wyjaśniamy nieporozumienie"

Zamieszanie wokół książki Karoliny Opolskiej. Przypisy z AI? "Wyjaśniamy nieporozumienie"

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny