Nurowski szefem nr 1

Piotr Nurowski, prezes Elektrimu umocnił pozycję lidera wśród prezesów największych firm w Polsce

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Zajmuje on pierwsze miejsce zarówno w rankingu marcowym, jak i w podsumowaniu I kwartału 2005 roku przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów.

Aż 112 publikacji opisywało w marcu Piotra Nurowskiego. Najczęściej jednak przedstawiano go jako prezesa Polskiego Komitetu Olimpijskiego, a nie jako prezesa Elektrimu i członka Zarządu PTC. Na drugie miejsce w marcowym rankingu awansował Krzysztof Żyndul, prezes Nafty Polskiej, a na trzecim znajduje się Igor Chalupec z PKN Orlen (wykres 1). Żyndul był zazwyczaj opisywany w kontekście wejścia Grupy Lotos na giełdę, a Chalupca wzmiankowano w artykułach na temat działalności PKN Orlen. Najwięcej negatywnych przekazów medialnych ukazało się o Marku Józefiaku, prezesie TP SA.

„Największe polskie firmy sięgają po profesjonalne narzędzia promocji oraz prowadzą otwartą i aktywną politykę medialną. Przykład liderów rankingu pokazuje, że systematycznie budują oni swój pozytywny wizerunek - komentuje ranking IMM Marcin Kaszuba, wiceprezes PAIiIZ. „To chlubne wyjątki. Jaskółka jednak wiosny nie czyni. W moim przekonaniu znacząca większość polskich firm nie docenia wagi prowadzenia działań z zakresu public relations”.

Większość badanych materiałów, bo aż 85% spośród 531 marcowych artykułów, miała neutralny wydźwięk; 12% stanowiły przekazy pozytywne, a 3% - negatywne. Dla wielu znawców rynku i mediów może to być zaskakujące - „Raport »Bossowie polskiej gospodarki« przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów zaskoczył mnie przede wszystkim nieznaczną ilością negatywnych informacji o szefach koncernów” – mówi Marcin Kaszuba. - „Dotychczasowe badania podkreślały, że ta grupa zawodowa nie cieszy się wysokim zaufaniem społecznym. Trzy procent publikacji o negatywnym wydźwięku napawa optymizmem, iż negatywny trend może zostać przełamany”.

Instytut Monitorowania Mediów przygotował również podsumowanie I kwartału 2005, zawierające wypowiedzi szefów firm lub inne przekazy o nich opublikowane w prasie, radiu i telewizji. W ogólnym rankingu bossów pierwsze miejsce należy również do Piotra Nurowskiego z Elektrimu. Kolejne lokaty zajęli Igor Chalupec i Krzysztof Żyndul. W okresie styczeń – marzec 2005 najwięcej informacji o dyrektorach i prezesach firm analizowanych w raporcie opublikował dziennik Puls Biznesu – 189 publikacji.

Wykres 1. Bossowie polskiej gospodarki - pierwsze 15 miejsc, marzec 2005

Raport „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista 50 szefów firm została przygotowana w oparciu o listę 500 największych przedsiębiorstw stworzoną przez Rzeczpospolitą w 2004 roku.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych