“Ojciec Mateusz” stracił ponad milion widzów

Siódmy sezon “Ojca Mateusza” śledzi w czwartkowe wieczory w TVP1 średnio 4,47 mln widzów, czyli o ponad milion mniej niż oglądało emitowaną rok wcześniej piątą serię. Serial w dalszym ciągu daje Jedynce pozycję lidera.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Premierowe odcinki “Ojca Mateusza” niezmiennie emitowane są w TVP1 w czwartki o 20.20. Trzy pierwsze epizody najnowszej serii zobaczyło średnio 4,47 mln widzów, co dało stacji 28,05 proc. udziału w grupie 4+ i zapewniło pierwsze miejsce w rynku z dużą przewagą nad zajmującą drugie miejsce TVN. Jej udział wynosi 17,41 proc., a emitowała wtedy “Na Wspólnej” i “W11”. Trzecia jest TVP2 (14,51 proc.; “Barwy szczęścia”, “Magia kłamstwa”), a czwarty - Polsat (9,81 proc.; “CSI: Kryminalne zagadki Miami”).

Z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w grupie komercyjnej 16-49 Jedynka także jest liderem, ale z niższym wynikiem niż w 4+ - wynoszącym 21,89 proc. Zajmująca drugą pozycję TVN ma 17,55 proc. udziału, a TVP2 - 12,67 proc.

Trzy pierwsze odcinki piątego sezonu, emitowane w marcu 2011 roku, śledziło średnio 5,66 mln widzów, co dawało stacji aż 34,3 proc. udziału wśród wszystkich oglądających i 27,84 proc. w grupie komercyjnej (dowiedz się więcej).

Od marca br. Jedynka przeniosła niedzielne powtórki “Ojca Mateusza”, nadawane w dawnym paśmie premierowym, na soboty. Nadal nadawane są o godz. 17.20. Ze względu na transmisję z zawodów sportowych nie pokazano powtórki pierwszego odcinka, zaś powtórkę drugiego 17 marca br. obejrzało 2,24 mln widzów przy udziale w 4+ na poziomie 23,43 proc. Dla porównania, powtórki pierwszych dwóch epizodów piątej serii w niedziele o 17.20 miały aż 4,5 mln widzów, a udział TVP1 wynosił 32,73 proc.

grafika

“Ojciec Mateusz” / fot. Marzena Stokłosa/TVP

Dane telemetryczne pokazują, że kryminalny serial TVP1 najchętniej oglądają kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz ludzie z wykształceniem podstawowym.

Widownia “Ojca Mateusza” odcinek po odcinku

Oglądalność serialu na tle konkurencji

 Profil widowni produkcji  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny