Operatorzy komórkowi rzucają wyzwanie Apple

Dwudziestu czterech operatorów telekomunikacyjnych z całego świata, w tym tacy giganci jak Orange, Deutsche Telekom, China Mobile i Vodafone, stworzyli sojusz mający zagrozić dominacji firmy Apple na rynku aplikacji na telefony komórkowe.

km
km
Udostępnij artykuł:

Celem wspólnej inicjatywy o nazwie 'Wholesale Applications Community' jest stworzenie jednej otwartej platformy oferującej aplikacje dla wszystkich użytkowników mobilnych urządzeń.

Ma ona im zapewnić szerszy wybór aplikacji i usług dostępnych z poziomu praktycznie każdego urządzenia, a twórcom oprogramowania zaoferować prostszą w porównaniu z obecnie istniejącymi serwisami drogę dotarcia do możliwie największej bazy klientów z całego świata.

Wspomnianych 24 operatorów, którzy łącznie mają ponad 3 miliardy klientów, to América Móvil, AT&T, Bharti Airtel, China Mobile, China Unicom, Deutsche Telekom, KT, Mobilkom Austria Group, MTN Group, NTT DoCoMo, Orange, Orascom Telecom, Softbank Mobile, Telecom Italia, Telefónica, Telenor Group, Telia Sonera, SingTel, SK Telecom, Sprint, Verizon Wireless, VimpelCom, Vodafone i Wind.

Inicjatywa wspierana jest przez firmy LG Electronics, Samsung i Sony Ericsson, a także stowarzyszenie GSMA (GSM Association).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu