Orange i Plus mają najwięcej klientów w firmach i instytucjach

Dwie trzecie telefonicznych kart SIM używanych w polskich firmach i instytucjach działa w sieciach Orange i Plus – wynika z badania Pentoru. Ogółem z telefonii komórkowej korzysta pond 95 proc. podmiotów w naszym kraju.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

42 proc. polskich firm i instytucji deklaruje, że ma aktywną przynajmniej jedną „głosową” kartę SIM w Orange. Nieco mniejszy zasięg biznesowy mają Era i Plus, a zdecydowanie najmniejszy – Play.

grafika

.

Orange przewodzi również pod względem liczby „głosowych” kart SIM u klientów biznesowych, jednak z nieznaczną przewagą nad Plusem i nieco większą nad Erą.

grafika

Podobnie wyglądają udziały rynkowe mierzone liczbą kart SIM w przypadku mobilnego dostępu do internetu: liderem jest Orange, a Polkomtel i PTC mają bardzo podobną pozycję (różnica między nimi mieści się w granicach błędu pomiaru). I tak w ofercie Business Everywhere i Orange Free działa 34,2 proc. kart SIM u klientów biznesowych, iPlus dla Firm i iPlus stanowią 30,7 proc. rynku, a usługi Blueconnect dla Firm i Blueconnect to 30,3 proc. ogółu kart SIM.

Ogółem ponad 95 proc. polskich firm i instytucji to klienci telefonii komórkowej. Oprócz połączeń głosowych i mobilnego dostępu do internetu korzystają z bramek GSM (np. w centralach telefonicznych) oraz rozwiązań telemetrycznych (machine-to-machine), np. w urządzeniach pomiarowych, systemach alarmowych, przenośnych terminalach płatniczych i systemach monitorowania pojazdów.

Badanie korzystania przez polskie firmy i instytucje z telefonii komórkowej zostało zrealizowane przez Pentor Research International w styczniu bieżącego roku w ramach panelu kwartalnego. Ankiety telefoniczne i on-line objęły 1,5 tys. podmiotów wylosowanych z REGON i reprezentatywnych dla całego rynku klientów instytucjonalnych.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje