Orlen Deutschland miał 27 mln zł zysku netto w 2006 r.

Orlen Deutschland, spółka zależna od PKN Orlen, miała w 2006 roku 27,0 mln zł zysku netto wobec 138 mln zł straty rok wcześniej, podał Orlen w czwartek.

isb-kk
isb-kk
Udostępnij artykuł:

Koncern nie zmienia jednak strategii wobec swojej niemieckiej spółki i nadal nie wyklucza jej sprzedaży.

"Orlen Deutschland w 2006 roku miał 27 mln zł zysku netto i 27 mln zł zysku operacyjnego" - powiedział wiceprezes PKN Orlen Paweł Szymański podczas konferencji prasowej.

Koncern podał w materiałach prasowych w czwartek, że zysk operacyjny niemieckiej spółki wyniósł w ub. roku 27,0 mln zł wobec 171 mln zł straty rok wcześniej. Przychody wyniosły odpowiednio: 8.859 mld zł wobec 8.601 mln zł.

Szymański powiedział też, że zamiary Orlenu wobec Orlenu Deutschland pozostały bez zmian.

"Jedną z opcji jest i zawsze była sprzedaż i nic się w tej sprawie nie zmieniło" - powiedział wiceprezes.

Dodał, że koncern obecnie, podobnie jak w ub. roku, nie ma potencjalnego nabywcy na całą spółkę.

"Orlen Deutschland wymaga restrukturyzacji, którą prowadzimy i w zeszłym roku przyniosło to efekty" - powiedział Szymański.

Na koniec 2006 roku Orlen Deutschland miał 469 stacji wobec 478 stacji rok wcześniej.

PKN Orlen kupił 494 stacji północnych i północno-wschodnich Niemczech w 2002 roku od koncernu BP, płacąc za nie 140 mln euro. Dało mu to 7% udziału w rynku regionalnym i 2,4% w rynku niemieckim.

Juz od kilku lat Orlen zapowiada, że przeprowadzi restrukturyzację spółki - być może po to, by sprzedać ją później z zyskiem.

isb-kk
Autor artykułu:
isb-kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały