P4 rozważa w ciągu 2 lat wejście na giełdę

P4, operator sieci komórkowej Play, rozważa debiut giełdowy w ciągudwóch lat. Na koniec 2008 roku przychody spółki mają wzrosnąć doponad 800 mln zł z 235,4 mln zł w 2007 roku - poinformowałdziennikarzy prezes P4 Chris Bannister.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Podtrzymał też wcześniejsze zapowiedzi zwiększenia w tym rokubazy klientów do 2 mln z 1,4 mln obecnie. Dodatnia EBITDA mapojawić się w 2010 roku.

"Wejście na giełdę jest jedną z opcji, nad którą będziemy sięzastanawiać w ciągu najbliższych dwóch lat" - powiedział prezes,nie precyzując na której giełdzie może zadebiutować P4.

Play, który ma obecnie ponad 500 salonów, chce do końca 2008roku zwiększyć ich liczbę do 700. Spółka własną siecią HSDPApokrywa 30 proc. populacji. Tegoroczny plan zakładał zwiększeniepokrycia do 40 proc.

W środę P4 pozyskał od China Development Bank finansowanie wwysokości 490 mln euro, co zwiększyło dotychczasowe zaangażowaniebanku w spółkę do kwoty 640 mln euro.

Pozyskany kredyt jest uzupełnieniem 460 mln euro kapitałuzainwestowanego przez akcjonariuszy spółki. Dzięki tej umowie P4 wpełni zabezpieczył łączną kwotę 1,1 mld euro na inwestycje.

To finansowane pozwoli wybudować w ciągu 36 miesięcy siećszerokopasmowego dostępu do internetu 3,5G HDSPA.

"W ciągu najbliższych 36 miesięcy chcemy objąć swoim zasięgiemponad 75 proc. populacji" - powiedział prezes.

Pod koniec kwietnia Netia sprzedała 23,4 proc. udziałów P4pozostałym akcjonariuszom spółki, czyli Tollerton Investments iNovator Telecom, których zaangażowanie wynosi obecnie odpowiednio25 i 75 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały