Pasażerowie lepiej oceniają przejazdy zamawiane w aplikacjach mobilnych niż tradycyjne taksówki

Przewozy zamawiane przez aplikację są tańsze i szybsze, a zdaniem klientów bardziej przewidywalne jeśli chodzi o cenę i komfortowe niż te konwencjonalnymi taksówkami. Pasażerowie chcą wolności wyboru usługi - wynika z badania Quality Watch.

km
km
Udostępnij artykuł:

Pierwszą częścią badania był sondaż pasażerów korzystających z przewozów w największych miastach w Polsce, a drugą – audyt przejazdów. Audytorzy przejechali ponad 800 km pojazdami korporacji taksówkowych oraz autami przewozów osobowych dostępnych poprzez aplikacje (w sumie 72 kursy w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie). Sprawdzano m.in. czas zamówienia i dotarcia samochodu, łatwość zamówienia, zachowanie kierowcy, ceny oraz sposoby płatności.

Badanie wykazało, że usługi oparte na aplikacji działają lepiej i są wyżej oceniane przez klientów. Aplikacje okazują się najszybszym sposobem wezwania przejazdu (taxi telefoniczne: 1:51 min, taxi aplikacja: 1:32 min, przewozy z aplikacji: 1:12 min). Na pojazd zamawiany w ten sposób krócej się czeka (taksówka zamawiana przez telefon dojeżdża średnio 9 min, a auto z aplikacji - 6 min).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/uber-debiut-gielda-maj-2019-chce-od-inwestorow-10-mld-dolarow-dlaczego,7171089103685761a ##

Ponadto jeżeli chodzi o przewozy z aplikacji klienci z góry znają cenę. W przypadku taxi telefonicznego w 18% przypadków znana była oszacowana cena, w przypadku taxi z aplikacji - w 83%, a w przewozie z aplikacji - w 100%. Szacunek ceny był prawidłowy w 100% w przypadku taxi telefonicznego oraz przewozu z aplikacji, natomiast w przypadku taxi z aplikacji w 90%.

Kurs przez aplikację jest też tańszy niż taksówką na telefon. Ta ostatnia kosztuje średnio 3,91 zł/km, podczas gdy taxi z aplikacji, Uber czy Bolti: 3,23 zł/km. To ok. 20 proc. różnicy.

W przejazdach "aplikacyjnych" rozliczenie jest automatyczne i nie zabiera czasu po dojechaniu na miejsce. Czas potrzebny na rozliczenie to 0:27 min w przypadku aplikacji, 1:04 min jeśli chodzi o gotówkę, natomiast 1:36 min kartą płatniczą.

Biorąc pod uwagę poziom usług, średnia ocena zadowolenia z przejazdu to 4,45 dla taksówek na telefon vs. 4,71 dla tych z aplikacji.

Audyt potwierdził, że przy przejazdach Uberem lub Boltem występuje niekiedy bariera językowa między klientem a obcojęzycznym kierowcą.

Są osoby, które preferują tradycyjne taksówki na telefon. To ludzie starsi, w wieku powyżej 50 lat. 75% respondentów z grupy wiekowej 51-64 lata korzysta częściej z taksówek. W przypadku grupy wiekowej 65+ ten odsetek wynosi 94%. Nie mają zaufania do aplikacji w smartfonach, nie podoba im się konieczność podawania danych osobowych i numerów kart w aplikacji.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/aplikacja-zamiast-taksometru-obowiazek-licencji-i-koniec-egzaminow-z-topografii-miasta-dlaczego,7171093287511681a ##

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Quality Watch na zlecenie Fundacji Forum Konsumentów w dniach 27-29 marca 2019 r. Badanie składało się z dwóch części: badanie internetowe CAWI na próbie 500 dorosłych osób, uczestników panelu Ariadna, mieszkańców największych polskich miast (Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin), aktywnie korzystających z przejazdów osobowych i taksówek; badania opinii klientów po odbyciu przejazdów taksówkami i pojazdami przewozów osobowych dostępnych poprzez aplikacje w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu (próba 72 przejazdy).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?