Pięć firm w konkursie PBI na badanie polskiego internetu

Oferty w organizowanym przez Polskie Badania Internetu konkursie na realizację badania polskiej sieci złożyły firmy comScore, Gemius, GfK Polonia, MillwardBrown i Nielsen. Dotychczas pomiar prowadziła druga z nich.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przez najbliższy miesiąc powołana przez PBI komisja konkursowa (oprócz przedstawicieli firm tworzących PBI będą w niej osoby z innych znaczących podmiotów rynku internetowego) będzie analizować oferty złożone przez firmy i zadawać pytania dotyczące metodologii. Ze spółkami zakwalifikowanymi do etapu finałowego będą prowadzone rozmowy także na temat aspektów przyszłego badania.

Do końcowej części konkursu mogą przejść nawet wszystkie biorące w nim udział firmy, o ile spełnią wymagania w zakresie rzetelności i przydatności rynkowej ich ofert. Ostateczne rozstrzygnięcie ma nastąpić do końca br.

Badanie będzie obejmować oglądalność serwisów, korzystanie z aplikacji oraz treści audio i wideo, a także korzystanie z sieci na urządzeniach niekomputerowych takich jak smartfony, tablety, telewizory czy konsole do gier.

Do tej pory badanie polskiego internetu, pod nazwą Megapanel, od 2004 roku realizuje firma Gemius (zobacz jego najnowsze wyniki, za kwiecień br.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat