Ponad 26 mln sprzedanych smartfonów Xiaomi w I połowie roku

Chińska firma Xiaomi pochwaliła się wyższymi niż oczekiwano wynikami sprzedaży smartfonów w pierwszej połowie bieżącego roku.

tp
tp
Udostępnij artykuł:
Ponad 26 mln sprzedanych smartfonów Xiaomi w I połowie roku

Łącznie w ciągu pierwszy 6 miesięcy bieżącego roku nabywców znalazło 26,1 mln smartfonów z logo Xiaomi, a więc o 271 proc. więcej niż przed rokiem. Jest to wynik znacząco wyższy niż przewidywano. Chiński koncern pierwotnie planował bowiem sprzedanie 40 mln urządzeń w ciągu całego roku. Teraz oczekiwania te zweryfikowano, podając, że ogółem w 2014 r. na rynek trafi aż 60 mln słuchawek Xiaomi.

Dla porównania w całym 2013 roku Xiaomi sprzedało 18,7 mln smartfonów, co daje wzrost rzędu 160 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Był to wówczas wynik również wyższy od oczekiwań, które zakładały sprzedaż 15 mln egzemplarzy.

W pierwszym półroczu Xiaomi wygenerowało 5,3 mld dol. przychodu, co w porównaniu z analogicznym okresem z roku ubiegłego daje 149-procentowy wzrost.  CEO firmy, Lei Jun podał, że w 2015 roku liczba sprzedanych smartfonów ma przekroczyć próg 100 mln.

Wyniki te czynią Xiaomi najprężniej rozwijającą się azjatycką firmą rynku mobilnego. Chińczycy swoje pierwsze urządzenie wprowadzili na rynek zaledwie 3 lata temu. Obecnie flagowym modelem w ich ofercie jest smartfon MI3. Od niedawna rozszerzyli portfolio również o tablety. Pierwszy tego typu gadżet, MiPad sprzedał się w liczbie 50 tys. egzemplarzy w 4 minuty od uruchomienia dystrybucji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator