Portale zyskały w informacjach i publicystyce. Liderem WP.pl, RadioZET.pl przed Gazeta.pl (TOP10)

W październiku br. czołowe portale w kategorii informacyjno-publicystycznej osiągnęły zdecydowanie wyższą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Na pierwszym miejscu jest niezmiennie WP.pl, RadioZET.pl wyprzedza Gazeta.pl, a SE.pl jest przed Fakt.pl. Zdecydowanie najwięcej czasu internauci spędzają na TVN24.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony WP.pl o tematyce informacyjno-publicystycznej (bez uwzględnienia streści regionalnych) w zeszłym miesiącu odwiedziło 9,9 mln realnych użytkowników, czyli 35,27 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali 213,43 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 30 minut i 31 sekund - wynika ze statystyk z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Onet.pl zanotował w tej kategorii 8,83 mln odwiedzających, 133,09 mln odsłon oraz 22 minuty i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania, natomiast na TVN24.pl 7,89 mln internautów wygenerowało 108,91 mln odsłon oraz spędziło średnio po 48 minut i 41 sekund. W tej ostatniej statystyce TVN24.pl jest zdecydowanym liderem, z pozostałych portali tylko WP.pl nieznacznie przekroczyła poziom 30 minut, jednocześnie wyraźnie prowadząc w liczbie użytkowników i odsłon.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wp-pl-wyprzedzila-onet-interia-przez-olx-pl-whatsapp-mocno-w-gore-gemius-pbi-z-pazdziernika,7170812059723393a ##

Na RadioZET.pl w kategorii informacji i publicystyki 6,15 mln internautów wykonało 40,28 mln odsłon i spędziło przeciętnie po 15 minut i 56 sekund. Pod względem zasięgu witryna wyprzedziła dwa portale horyzontalne: Gazeta.pl (5,83 mln użytkowników, 48,75 mln odsłon, 12 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania) oraz Interię (5,02 mln odwiedzających, 65,31 mln odsłon oraz 21 minut i 23 sekundy średniego czasu).

W zestawieniu są trzy portale gazet. W serwisie „Super Expressu” SE.pl 5,49 mln internautów wygenerowało 50,99 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie 7 minut i 36 sekund, Fakt.pl zanotował 4,71 mln użytkowników, 56,93 mln odsłon oraz 11 minut i 45 sekund średniego czasu korzystania przez internautę, a Wyborcza.pl - 4,64 mln odwiedzających, 36,69 mln odsłon oraz 9 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania.

Natomiast część informacyjno-publicystyczną Pikio.pl odwiedziło 4,73 mln internautów, którzy wykonali 102,82 mln odsłon oraz spędzili tam średnio po 19 minut i 50 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyborcza-pl-i-polskatimes-pl-w-gore-przegladsportowy-pl-ze-spadkiem-se-pl-ma-9-mln-uzytkownikow-serwisy-dziennikow,7170808543991937a ##

grafika

W porównaniu z wrześniem wszystkie serwisy osiągnęła wzrosty liczby użytkowników, a u większości zwiększyły się też statystyki liczby odsłon i średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. WP.pl zyskała 1,25 mln odwiedzających, 50,61 mln odsłon oraz 3 minuty i 36 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 14,5, 31,1 i 13,4 proc. w górę), natomiast Onet.pl - 1,05 mln użytkowników, 31,97 mln odsłon oraz 3 minuty i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania (13,5, 31,6 i 15,8 proc.).

Na TVN24.pl przy wzroście liczby użytkowników o 1,11 mln (16,5 proc.) i liczby odsłon o 13,95 mln (14,7 proc.) przeciętny czas spędzony przez internautę zmalał o 4 minuty i 15 sekund (8 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/strony-glowne-interia-pl-znow-przed-gazeta-pl-liderem-wp-pl,7170811674510977a ##

RadioZET.pl przy minimalnym wzroście liczby odwiedzających straciło 4,13 mln odsłon (9,3 proc.) oraz minutę i 15 sekund średniego czasu korzystania (7,3 proc.), natomiast SE.pl zyskując 313,3 tys. użytkowników (6,1 proc.) zanotował spadek o 8,75 mln odsłon (14,6 proc.) oraz 2 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (24,9 proc.). Mniejsze wahania odwiedzalności zanotował Fakt.pl: wzrost liczby odsłon o 81,2 tys. (1,7 proc.) oraz spadek liczby odsłon o 129,7 tys. (0,2 proc.) i średniego czasu korzystania o 15 sekund (2,1 proc.).

Natomiast Gazeta.pl osiągnęła wzrost o 903,2 tys. użytkowników i 7,67 mln odsłon (18,3 i 18,7 proc.), Interia.pl - o 303,2 tys. odwiedzających, 12,76 mln odsłon oraz 2 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (to 6,4, 24,3 i 15,2 proc. w górę), a Wyborcza.pl - 642,8 tys. użytkowników, 7,57 mln odsłon oraz 35 sekund średniego czasu korzystania (16,1, 26 i 6,9 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych