UOKiK ostrzega przed ryzykownymi inwestycjami w kampanii "Policz i nie przelicz się!"

Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna prezesa UOKiK pod hasłem „Policz i nie przelicz się!”. Tomasz Chróstny ostrzega w niej przed ryzykiem utraty oszczędności i apeluje o rozważne podejmowanie decyzji inwestycyjnych i finansowych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
UOKiK ostrzega przed ryzykownymi inwestycjami w kampanii "Policz i nie przelicz się!"

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zainicjował kampanię pod nazwą „Policz i nie przelicz się!”, która rozpoczyna się dziś. Ostrzega w niej przed ryzykiem utraty oszczędności i apeluje o rozsądne decyzje finansowe.

- Obecna sytuacja społeczno-gospodarcza skłania konsumentów do zwiększonej aktywności inwestycyjnej. Niskie stopy procentowe zachęcają do zakupu nieruchomości na kredyt, a także do lokowania środków w akcje, obligacje korporacyjne, fundusze inwestycyjne czy inwestycje wysokiego ryzyka, np. kryptoaktywa. Tego typu decyzjom finansowym i inwestycyjnym towarzyszą bardzo realne ryzyka, o których jako konsumenci potrafimy zapominać, w szczególności gdy jesteśmy kuszeni rzekomo atrakcyjnymi ofertami. Stąd hasło kampanii ― „Policz i nie przelicz się!” - wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

- Zanim zainwestujesz swoje oszczędności lub zaciągniesz wieloletnie zobowiązania finansowe przeanalizuj zagrożenia, uwzględnij zmianę warunków oraz Twojej sytuacji materialnej. Przeanalizuj wszystkie koszty, uwzględnij wzrost stóp referencyjnych oraz różne scenariusze, które mogą doprowadzić do spadku wartości Twojej lokaty kapitału. Następnie odpowiedz sobie na pytanie: ile możesz stracić, czy zachowasz płynność finansową i czy będziesz w stanie spłacać raty za parę lat - tłumaczy Tomasz Chróstny.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/falszywe-opinie-o-produktach-w-internecie ##

UOKiK z kampanią „Policz i nie przelicz się!”

Spoty kampanii prezesa UOKiK „Policz i nie przelicz się!” ostrzegają przed realną stratą zainwestowanych środków oraz zwracają uwagę na ryzyko braku możliwości spłaty kredytu w przypadku wzrostu stóp procentowych, a także spadku wartości nieruchomości jako przedmiotu zabezpieczenia kredytu.

W ramach kampanii edukacyjnej „Policz i nie przelicz się!” UOKiK przygotował dwa 30-sekundowe spoty przeznaczone do emisji w telewizji, radio i internecie.

Spoty od 6 września są emitowane nieodpłatnie w mediach publicznych, a także u nadawców komercyjnych, którzy zgodzili się na wsparcie kampanii bez pobierania wynagrodzenia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych