Radiohead zaprzecza danym comScore

Zespół Radiohead zaprzeczył przedstawionemu w ostatnich dniachraportowi firmy badawczej comScore.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przypomnijmy, że zespół pozwolił swoim fanom na ustalenie takiejceny, jaką sami chcą zapłacić za jego najnowszy album "InRainbows". Album można pobrać ze strony www.inrainbows.com. Radiohead dotej pory nie podał żadnych statystyk dotyczących sprzedażypłyty.

W związku z tym comScore postanowił użyć swoich technikbadawczych i dokładnie przyjrzeć się podejściu internautów do tejpropozycji. Okazało się, że w ciągu pierwszych 29 dni październikastronę odwiedziło 1,2 miliona osób z całego świata. Jednak tylko 38procent z nich z własnej woli zapłaciło za płytę, podczas gdypozostałe 62 procent zdecydowało się na nie płacenie żadnej kwoty.Według comScore, internauci, którzy zdecydowali się wydać swojepieniądze, zapłacili za album średnio 6 dolarów. Z kolei średniacena dla wszystkich internautów, czyli tych, którzy płacili i tych,którzy nie płacili, wyniosła 2,26 dolara. Z danych tych wynika, żeRadiohead zarobił w ten sposób około 2,7 miliona dolarów.

Muzycy zespołu postanowili wydać specjalne oświadczenie odnośnieraportu firmy comScore - donosi serwis ars technica. Stwierdzili,że dane w nim przedstawione są "czysto spekulacyjne" i "całkowiciebłędne". Jak twierdzi Radiohead, "ponieważ album można było pobraćtylko ze strony grupy, niemożliwym jest aby zewnętrzne organizacjemogły mieć prawidłowe dane na temat poziomu sprzedaży".

Niestety Radiohead z niewiadomych powodów wciąż nie decyduje sięna przedstawienie własnych danych na temat internetowej sprzedażypłyty "In Rainbows".

źródło: ars technica

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia