Radosław Grzybowski: Brodniki i Okrasa w reklamach Lidla „odczarowali” wizerunkowo dyskonty

- Format reklamowy Lidla z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą pozytywnie zarezonował na całą kategorię dyskontów. Wcześniejszy niezbyt korzystny wizerunek sieci dyskontowych został praktycznie zniwelowany - uważa Radosław Grzybowski z agencji Gong.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Radosław Grzybowski: Brodniki i Okrasa w reklamach Lidla „odczarowali” wizerunkowo dyskonty
Radosław Grzybowski

Trudno jest mi się podjąć oceny słuszności dotyczącej decyzji zakończenia formatu reklamowego Lidla z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą, ponieważ nie mam wiedzy na temat uwarunkowań biznesowych oraz planów marketingowych marki. Odpowiedź na to pytanie znajduje się zapewne w briefie, który otrzymała agencja. Sam fakt pierwotnie założonej rocznej obecności Pascala i Okrasy, a potem jego przedłużania, może świadczyć o tym, że jego efektywność pod kątem biznesowym zaczęła być w pewnym momencie coraz mniejsza i firma zdecydowała się na jej zakończenie. Nie sądzę jednak, że miały na to wpływ efekty samej komunikacji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pascal-brodnicki-i-karol-okrasa-koncza-trzyletni-pojedynek-kulinarny-w-reklamach-lidla-wideo ##

Z perspektywy odbiorcy kampanii uważam, że Pascal i Okrasa jako format budujący kompetencje platformy „Kuchnia Lidla” nie uległ dewaluacji. Na tym polega (czy też lepiej powiedzieć polegała) jego siła - jest on na tyle pojemny, że z powodzeniem mógłby być eksploatowany jeszcze przez jakiś czas. Nigdy nie był on nudny, czego przyczyną było m.in. wpisanie w jego DNA motywu pojedynków i ciętych ripost z lekkim przymrużeniem oka. Dodatkowo mocne osadzenie produktu i platformy branded content „Kuchnia Lidla” sprawiło, że komunikacja miała swój wymiar sprzedażowy, a nie była tylko sympatyczną serią reklam o dwóch sympatycznych kucharzach.

Duży szacunek należy się agencji GPD oraz Lidlowi za wprowadzenie pojedynkujących się Pascala i Okrasy w życie marki i konsekwencję w prowadzenia formatu. Oczywiście, kluczem do sukcesu oprócz dobrej strategii, kreacji i wydatków mediowych budujących odpowiedni zasięg był także fakt, że klienci znaleźli potwierdzenie obietnicy z reklamy w samym markecie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/brodnicki-i-okrasa-w-reklamach-lidla-od-usa-do-azji-od-walki-bokserskiej-do-oredzia-prezydenta-wideo ##

W tym momencie należy zauważyć także, że format pozytywnie zarezonował na całą kategorię dyskontów. Wcześniejszy niezbyt korzystny wizerunek sieci dyskontowych został praktycznie zniwelowany. Nie jest to oczywiście wyłączna zasługa Pascala i Okrasy, ale format ten miał duży wpływ na „odczarowanie” wizerunku nie tylko Lidla, ale także konkurencji.

Radosław Grzybowski, senior strategic planner w agencji Gong

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski