Rewolucja bannerowa w internecie

Reklamowa rewolucja w portalu Gazeta.pl

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Gazeta.pl jako pierwszy polski portal wprowadza do swojej oferty nowy, innowacyjny rodzaj bannera reklamowego o rozmiarach 300x600 pikseli. "Megabanner", który jest ponad sześciokrotnie większy od tradycyjnego bannera 486x60, jest obecnie największym bannerem reklamowym w polskim Internecie. Pierwszą firmą, która zdecydowała się na wykorzystanie tego nośnika reklamowego do swojej kampanii jest Telekomunikacja Polska SA.

"Megabanner" zmienia oblicze kampanii reklamowych w internecie. Przygotowując naszą ofertę wzorowaliśmy się na rozwiązaniach "New York Timesa", który jako pierwszy na świecie, wiosną tego roku, zastosował na stronach serwisu NYT.com wielkie formaty bannerów, zajmujące niemal pół ekranu - mówi Paweł Wujec, zastępca dyrektora portalu Gazeta.pl.

"Megabanner" jest pierwszym bannerem internetowym, który przypomina swym układem i wyglądem wielkoformatowe reklamy prasowe, publikowane w dziennikach, czy też kolorowych magazynach. Wiele z tych reklam można przenieść na "Megabanner". Banner o rozmiarach 300x600 poza stronami Gazeta.pl nie jest obecnie w ofercie innych portali. Cechą "Megabannera" jest publikowanie go na stronie artykułowej w otoczeniu treści redakcyjnych. Dzięki temu nie zasłania on informacji, do których użytkownik chce dotrzeć, jak to się dzieje w przypadku np. pop-up'a.

"Megabanner" powstał przede wszystkim z myślą o wizerunkowych kampaniach reklamowych. Z badań wynika, że wielkość bannera ma pozytywny wpływ na jego skuteczność marketingową. Dzięki niestandardowym rozmiarom oraz bezpośredniej styczności z treścią artykułu kampanie realizowane przy użyciu "Megabannerów" będą cieszyły się dużą skutecznością. Ta forma reklamy już na starcie cieszy się dużym zainteresowaniem. Mamy klientów na kilka następnych kampanii z wykorzystaniem "Megabannera" - podkreśla Agnieszka Kukuła, dyrektor sprzedaży internetowej w portalu Gazeta.pl

Telekomunikacja Polska SA zakupiła kilkaset tysięcy odsłon "Megabannera". Został on wykorzystany do promowania Pakietów Internetowych TP. Kampania TP SA będzie trwała w portalu Gazeta.pl przez cały sierpień.

Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie, zaproponowanej przez Gazeta.pl, innowacyjnej formy reklamy, gdyż nietypowy format bannera oraz jego rozmiary sprawiają, że użytkownik portalu ma dłuższy kontakt z reklamą. Dzięki temu bennerowi jest możliwy elegancki wizerunkowo przekaz - twierdzi Paweł Bodzon, Brand Manager Pakietów Internetowych TP.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"