O ponad 8 proc. zdrożeją reklamy w stacjach Grupy RMF

Od 28 lutego zaczną obowiązywać nowe cenniki reklamowe w stacjach należących do Grupy RMF: RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic. Spoty będą droższe o ponad 8 proc.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Grupa RMF ogłosiła cenniki reklamowe na sezon wiosenny. Nowe stawki reklam dla RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic zaczną obowiązywać od 28 lutego br.

- Zdecydowaliśmy się na korektę cenników nie tylko z uwagi na bardzo wysoką i stale rosnąca słuchalność naszych stacji, ale też z powodu wysokiej inflacji w kraju. W grudniu jej poziom wyniósł 8,6 proc. i mniej więcej na takim poziomie są podwyżki cen spotów w naszych stacjach. Kalkulując nowe ceny braliśmy też pod uwagę zwiększony popyt na reklamę radiową wiosną w porównaniu do zimy oraz znaczące podwyżki w innych mediach, przede wszystkim w telewizji, w której wzrosty cen w tym roku mogą, wg naszych estymacji, sięgnąć nawet 15-20 proc. - mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.

Średnie wzrosty ceny spotów wiosną 2022 roku w stosunku do cennika zimowego wyniosą: w RMF FM – 8,7 proc., w RMF MAXXX – 8,3 proc., a w RMF Classic – 8,8 proc.

Cena najdroższego spotu w RMF FM wzrośnie z 49,9 tys. zł do 53,1 tys. zł (emisja w piątki, w godz. 7-9), w RMF Maxxx -  z 8,5 tys. zł do 9 tys. zł, a w RMF Classic - z 3,9 tys. zł do 4,2 tys. zł.

- Nawet uwzględniając te podwyżki koszt dotarcia w kluczowych targetach jest znacznie niższy w Grupie RMF niż w konkurencyjnych grupach radiowych – dodaje Tomasz Ramza.

W cenniku wiosennym dopłata „high season”, wprowadzana przez Grupę RMF w okresach zwiększonego popytu na reklamę, będzie obowiązywała przed Wielkanocą, w dn. 4-16 kwietnia i wynosić będzie 3 proc.

Cenniki Grupy RMF na sezon wiosenny będą obowiązywać od 28 lutego do 3 lipca 2022 roku.

Liderem RMF FM

RMF FM było w 2021 roku najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w Polsce. Udział stacji w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,9 proc. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 0,6 pkt. proc. (wg Radio Track).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali