Routery w księgarni

Merlin.pl sprzedaje D-Linka

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Internetowa księga Merlin.pl wzbogaciła swoją ofertę o ....urządzenia sieciowe firmy D-Link.

Od roku Merlin.pl rozwija dział ze sprzętem elektronicznym. Czytelnicy mogą więc niejako przy okazji zaopatrzyć się w aparaty cyfrowe, palmtopy, odtwarzacze MP3 i DVD oraz myszy i klawiatury. Ale od kilku tygodni w księgarni można też kupić sprzęt sieciowy - urządzenia, które jeszcze do niedawna interesowały jedynie informatyków i administratorów w dużych firmach.

Krzysztof Szymański, odpowiedzialny w Merlinie za rozwój nowych działów, tłumaczy, że nowe oferty trafiają do jego sklepu często jakby za wskazaniem czytelników. - Na bieżąco śledzimy popularność różnych książek w naszym serwisie i dzięki temu wiemy o naszych klientach dużo więcej niż tylko to, co lubią czytać. W ostatnim czasie zauważyliśmy zainteresowanie czytelników pozycjami dotyczącymi technologii sieciowych, a przede wszystkim sieci bezprzewodowych. Nasi klienci chcą wiedzieć jak stworzyć w domu takie sieci i jak podzielić dostęp do Internetu na kilka komputerów. Jako przykład Szymański wymienia popularne kompedium wydawnictwa Helion - "100 sposobów na sieci bezprzewodowe" Roba Flickengera oraz "Poznaj sieci komputerowe w 24 godziny" Matta Haydena.

Domowe sieci bezprzewodowe to instalacje coraz częściej spotykane w polskich domach, choć jak przekonuje Roman Napierała, dyrektor D-Link Polska - firmy produkującej sprzęt sieciowy, bezprzewodowy boom jeszcze przed nami. - W amerykańskich domach już dziś jest więcej sieci bezprzewodowych niż kablowych. W Polsce takie instalacje, czy to radiowe, czy kablowe, to wciąż rzadkość. Jednak Wi-Fi, czyli radiowy system komunikacji między urządzeniami podbija powoli również i polskie domy. - Od dwóch lat, każdego roku podwaja się ilość sprzedawanych przez nas urządzeń Wi-Fi, dlatego szacuję, że już za dwa lata pod tym względem będziemy równie zinformatyzowani jak Amerykanie - mówi Napierała.

Na popularność tej technologii wśród polskich internautów liczy również Merlin. Szefowie serwisu wierzą również, że zainteresowanie książkami o tej tematyce przełoży się na sprzedaż urządzeń, które pozwolą czytelnikom praktycznie wykorzystać poznaną wiedzę. Ale w rozwoju działu ze sprzętem sieciowym chodzi o coś więcej niż tylko sprzedaż urządzeń. Jak podkreśla Krzysztof Szymański, interesująca oferta Merlina w dziedzinie urządzeń kojarzonych z Internetem, ma również ułatwić zmianę wizerunku firmy. - Książki to wciąż nasza lokomotywa napędowa, ale nie możemy się przecież zamykać jedynie w ofercie wydawniczej. Dziś jeszcze najczęściej kojarzeni jesteśmy z dobrą księgarnią, ale aspiracje mamy znacznie większe, bo przecież z obrotem rzędu 30 mln zł brutto rocznie już teraz jesteśmy jednym z największych handlowych graczy w polskim Internecie. Szymański liczy, że w ciągu 1,5 roku ponad 10 procent obrotów Merlina będzie generowane właśnie przez sprzęt elektroniczny.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski