Sprzedaż tabletów i pecetów zmaleje w 2018 r., ale nie tak mocno jak w poprzednich latach

W 2018 r. globalna sprzedaż tabletów i pecetów spadnie o 2,1 proc., do 398 milionów sztuk - prognozuje firma badawcza Canalys.

km
km
Udostępnij artykuł:

W porównaniu z ostatnimi czterema latami tegoroczne tempo spadku sprzedaży tabletów i pecetów ma być najniższe i jednocześnie zwiastować erę rynkowej stabilizacji.

Obecnie dostawcy sprzętu stosują różne strategie mające na celu zwiększenie sprzedaży. Przede wszystkim obierają sobie za cel grupę klientów wciąż korzystających z systemu Windows 7. Poza tym kontynuują inwestycje w oferty Device as a Service (DaaS), a także coraz częściej stawiają na platformę Chrome OS poza rynkiem amerykańskim, skupiając swoje wysiłki szczególnie na sektorze edukacji.

grafika

Analitycy Canalys zwracają uwagę na ostatni wzrost sprzedaży iPadów, ale pomimo tego w segmencie tabletów utrzymuje się tendencja spadkowa. Wynika to z faktu, że konsumenci jako swoje główne mobilne urządzenie wykorzystują smartfony, a do bardziej złożonych zadań preferują tradycyjne pecety.

Według Canalys, w latach 2017-2022 globalna sprzedaż tabletów będzie maleć średnio rocznie o ok. 3 proc., co w efekcie przyniesie sprzedaż mniejszą o 150 milionów sztuk w porównaniu z najlepszym w historii rokiem 2014.

W przypadku komputerów stacjonarnych na ten okres przewidywany jest spadek o 1,5 proc., a w przypadku notebooków - o 1,1 proc. rocznie. Jedynie dla najmniejszej kategorii - urządzeń 2-w-1 - prognozowany jest wzrost (o 8,8 proc. rocznie).

grafika

 

 

 

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska