Konfederacja chce kontroli NIK w resorcie zdrowia ws. kampanii "Szczepimy się"

Przedstawiciele Konfederacji wstąpili do Najwyższej Izby Kontroli o przeprowadzenie kontroli w Ministerstwie Zdrowia w sprawie kampanii "Szczepimy się". Według szefa koła Konfederacji Jakuba Kuleszy kampania m.in. jest nieetyczna, bo wiąże się z loterią nagród.

pap/tw
pap/tw
Udostępnij artykuł:

"Składamy zawiadomienie do Najwyższej Izby Kontroli o kontrolę w Ministerstwie Zdrowia z uwagi na prawdopodobne nieprawidłowości przy kampanii, jakie Ministerstwo Zdrowia prowadzi. Chodzi o kampanię społeczną +Szczepimy się+" - powiedział Kulesza na czwartkowej konferencji prasowej.

Jego zdaniem, formuła kampanii jest nieetyczna, bo namawia do szczepienia się przeciw COVID-19 w ramach loterii nagród.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/youtube-zablokuje-wszystkie-tresci-antyszczepionkowe-usunal-kanaly-dzialaczy-ruchu-antyszczepionkowego,7170110950525057a ##

Ponadto Kulesza stwierdził, że dane w kampanii dotyczące procentu osób zaszczepionych w liczbie przypadków zachorowań na COVID-19, które są podawane przez resort, są zmanipulowane, bo różnią się od tych podawanych oficjalnie przez resort w jego kanałach komunikacyjnych.

Rzecznik resortu zdrowia Wojciech Andrusiewicz proszony przez PAP o odniesienie się do tych stwierdzeń odpowiedział, że nie komentuje działań polityków.

Akcja "Szczepimy się" to reklamy i loteria

Kampania "Szczepimy się" promuje poprzez banery i spoty akcję Narodowego Programu Szczepień. W materiałach występują m.in. lekarze, którzy od początku obecni są przy chorych na COVID-19. Spoty emitowane są m.in. w telewizji i internecie.

Loteria promująca Narodowy Program Szczepień ruszyła na początku lipca, rejestrować można było się do końca września, w puli są nagrody pieniężne, auta i hulajnogi elektryczne. Za realizację loterii odpowiada Totalizator Sportowy.

Bohaterem pierwszego etapu kampanii "Szczepimy się" był Cezary Pazura (jeden ze spotów nawiązywał do kultowej komedii „Kiler”), natomiast w połowie maja ruszyła odsłona pod hasłem „Ostatnia prosta”, której głównym ambasadorem jest Maciej Musiał, a ponadto wykorzystano wizerunki wielu sportowców, w tym reprezentantów Polski w siatkówce i lekkiej atletyce oraz piłkarzy Legii Warszawa.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artegence-400-tys-zl-kampania-szczepienia-covid-19,7170122468988545a ##

Według danych opublikowanych przez Centrum Informacyjne Rządu wydatki na akcję do lutego wyniosły ponad 25 mln zł. Najwięcej zarobiły na niej obsługująca media społecznościowe agencja Interprima, Grupa RMF i Polsat Media, natomiast żadnych emisji kampanii nie wykupiono w TVN, mediach Eurozetu, Agory i Ringier Axel Springer Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana