Adam Mosseri, CEO Instagrama, jest obecnie ewenementem. Żadna inna osoba z szeroko pojętego c-level nie angażuje się tak mocno w edukację opowiadając o swoim serwisie. Regularnie publikuje na swoim koncie krótkie porady. Tym razem skomentował kwestię zakładania nowych kont.
Poprzednie porady CEO Instagrama dotyczyły rozkręcania konta na platformie oraz sposobu w jaki działa algorytm wyświetlania treści. Tym razem odpowiada na jedno z najczęstszych pytań jakie otrzymuje, czyli czy warto zakładać nowe konto, czy lepiej kontynuować publikacje oraz budowanie społeczności na już istniejących.
Tworzyć nowe konta na Instagramie czy działać na już istniejących?
Jak zawsze pada na wstępie dobrze znana w branży odpowiedź „to zależy”. Budowanie społeczności na nowych kontach jest o wiele trudniejsze niż wcześniej. Dlatego Mosseri dzieli się wskazówkami jak działać gdy chcemy na przykład zmienić kierunek oraz treści na swoim koncie:
- Poinformowanie w formie wideo obserwujących o zmianach jakie planujemy wdrożyć
- Archiwizacja starszych treści na profilu, aby nie wywoływać zamieszania
- Testowanie nowego kierunku rozwoju oraz prowadzenia konta poprzez publikację Reelsów z nowymi treściami i sprawdzanie ich skuteczności
Oczywiście jeśli całkowicie chcemy zmienić kierunek prowadzenia swojego konta, albo jego tematykę, to wtedy jednak lepszym rozwiązaniem mimo wszystko będzie rozpoczęcie działania z nowym profilem.
Przyzwyczajenie algorytmów ciężko zmienić
Jeśli publikacje na profilu dotyczyły do tej pory na przykład tematów motoryzacji i nagle chcesz tworzyć treści na przykład o zdrowym odżywianiu, to istnieje spora szansa, że algorytm mówiąc kolokwialnie „zgłupieje”. Dlatego niezwykle ważna jest długofalowa strategia działania nie tylko na Instagramie, ale na każdym innym profilu społecznościowym. Niestety to też po raz kolejny pokazuje jak mocno twórcy internetowi i my sami jesteśmy zależni od algorytmów wyświetlania treści.