T-Mobile Polska zyskał 260 tys. klientów. „Rosnące koszty pracy i energii utrudniają działanie”

Na koniec czerwca br. T-Mobile Polska miał 10,87 mln klientów, o 260 tys. więcej niż rok wcześniej. W minionym kwartale telekom zanotował spadek wpływów sprzedażowych o 0,1 proc. do 1,565 mld zł oraz wzrost zysku EBITDA AL o 0,9 proc. do 427 mln zł. - Musimy zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak rosnące koszty pracy i rosnące ceny energii, które utrudniają ogólne działanie i w nadchodzących kwartałach nadal będą stanowić wyzwanie - uważa Juraj Andras z zarządu firmy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Liczba abonentów T-Mobile Polska wzrosła w skali roku z 7,068 do 7,374 mln, natomiast liczba użytkowników ofert prepaid zmalała z 3,541 do 3,495 mln. W komunikacie firma podkreśliła, że wskaźnik rezygnacji klientów (churn) utrzymywał się na rekordowo niskim poziomie 0,7 proc.

- Realizując naszą strategię zorientowaną na klienta, koncentrujemy się na dwóch głównych obszarach - zapewnianiu najlepszej obsługi i oferowaniu produktów, które są dostosowane do potrzeb klienta, z których z przyjemnością się korzysta. Widzimy wyraźnie, że to podejście działa bardzo dobrze w perspektywie długoterminowej i jest głównym czynnikiem 5,5 proc. wzrostu przychodów z usług mobilnych. Nowe produkty przyciągają nowych klientów, a najlepsza obsługa przekonuje ich do pozostania z nami - komentuje Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.

Wysoką jakość usług operator podkreśla w trwającej od wiosny kampanii reklamowej pod hasłem „Bez nonsensów”. W pierwszym spocie pojawiła się piosenkarka Monika Brodka, a w jednym z kolejnych - aktorka Magdalen Boczarska. Natomiast pod koniec czerwca T-Mobile wprowadził taryfy Magenta 1 obejmujące oprócz usług mobilnych internet światłodowody (na sieci Orange Polska) i dostęp do Netflixa. Firma podkreśla, że rozwój usług konwergentnych jest jednym z jej priorytetów na nadchodzące lata.

grafika

Wpływy T-Mobile w dół, firma narzeka na rosnące koszty pracy i energii

W drugim kwartale br. T-Mobile zanotował spadek przychodów o 0,1 proc. do 1,565 mln zł oraz wzrosty skorygowanego zysku EBITDA AL o 0,9 proc. do 427 mln zł i marży EBITDA o 0,3 pkt proc. do 27,3 proc.

- Stały napływ klientów i rosnąca lojalność w połączeniu ze stabilizacją rynku, skutkują wzrostem przychodów z usług mobilnych, co pozwala zrekompensować wciąż widoczne efekty zmian strategii sprzedaży hurtowej. Z drugiej strony, musimy zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak rosnące koszty pracy i rosnące ceny energii, które utrudniają ogólne działanie i w nadchodzących kwartałach nadal będą stanowić wyzwanie - komentuje Juraj Andras, członek zarządu i dyrektor ds. finansowych w T‑Mobile Polska.

- Cieszymy się, że nawet w tych okolicznościach widzimy stabilność głównych wskaźników finansowych. Pracujemy nad rozwojem nowych obszarów takich jak usługi stacjonarne i oferta rozrywki w B2C oraz usługi w chmurze w B2B, aby zapewnić stały wzrost przychodów w przyszłości - zaznacza.

grafika

Przychody mobilne T-Mobile Polska zwiększyły się rok do roku o 5,5 proc. Wzrosły też wpływy z usług ICT, które telekom świadczy ze spółką zależną T-Systems. Firma poztskała w tym zakresie zlecenia m.in. od Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Poczty Polskiej oraz Centralnego Ośrodka Informatyki

91 proc. przesyłu danych w sieci LTE

T-Mobile Polska informuje, że w drugim kwartale br. uruchomił 780 stacji nadawczych obsługujących standard LTE Carrier Aggregation. Obecnie firma ma ponad 8,1 tys. takich stacji obejmujących zasięgiem powyżej 70 proc. populacji kraju.

Natomiast prawie 2 tys. stacji agreguje cztery pasma (800 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz 2600 MHz), dzięki czemu pozwalają przesyłać dane z prędkością prawie 600 Mbps.

Telekom podaje, że już prawie 91 proc. danych internetowych jest przesyłanych przez jego klientów w sieci LTE, najwięcej z wykorzystaniem częstotliwości 800 MHz i 2600 MHz.

Standard 3G realizuje obecnie 9 proc. transferu internetowego, a 2G - tylko 0,06 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication