Technologia cross-device zdominuje e-commerce w 2015 r.

Zwiększone możliwości rozwiązań cross-device, wzrost transakcji mobilnych, gwałtowny rozwój reklamy natywnej i angażowanie użytkowników aplikacji mobilnych - to najważniejsze trendy e-commerce w 2015 r. według raportu Criteo.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Według Criteo, firmy zajmującej się dostarczaniem spersonalizowanych reklam efektywnościowych, w 2015 r. odsetek transakcji w światowym e-handlu dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych wzrośnie do 40 proc. - to o 10 pkt proc. więcej niż w roku 2014. Na najbardziej rozwiniętych rynkach, między innymi w USA, Wielkiej Brytanii i Japonii będzie on jeszcze wyższy, osiągając poziom 50 proc. Według analityków Criteo do wzrostu płatności mobilnych przyczyni się rosnąca liczba serwisów przystosowanych do przeglądania na smartfonach i tabletach, a także upowszechnienie się platform płatności mobilnych, między innymi Apple Pay.

grafika

Raport Criteo wskazuje, że w 2014 r. od 15 do 20 proc. klientów kupujących za pomocą urządzeń przenośnych dokonywała tego używając kilku różnych urządzeń w modelu cross-device - na przykład w smartfonie wybierała konkretny towar, a transakcję finalizowała korzystając z tabletu. Według sondażu przeprowadzonego przez Criteo wśród sprzedawców i marketerów w 2015 r. 58 proc. z nich planuje w swoich działaniach skierowanych do użytkowników mobilnych zastosować targetowanie w modelu cross-device.

grafika

Według przewidywań zawartych w raporcie w 2015 r. można się spodziewać dynamicznego wzrostu stosowania reklamy natywnej jako metody dotarcia z przekazem do odbiorcy. Ma to być z jednej strony skutek rozwoju technologii programmatic buying, z drugiej zaś dostarczania przez firmy technologiczne wydawcom coraz lepszych narzędzi pozwalających na umieszczanie reklam natywnych na stronach internetowych lub w aplikacjach mobilnych.

grafika

Criteo prognozuje także, że w 2015 r. sprzedawcy zaczną w coraz większym stopniu próbować zwiększenia swoich obrotów za pomocą systemów webrooming oraz showrooming. Pierwszy z nich oznacza sytuację, w której klient zbiera informacje o produkcie w internecie i dokonuje jego wyboru online, natomiast dopiero w sklepie kończy transakcję. Ten model ścieżki zakupowej w 2015 r. może stanowić, według Criteo, od 10 do 15 proc. wszystkich obrotów sprzedawców w USA. Wzrostu należy oczekiwać także w modelu showrooming, w którym klient udaje się do sklepu, aby obejrzeć i wybrać konkretny towar, a jego zakup realizuje już w domu za pośrednictwem internetu.

grafika

Badania ujęte w raporcie mówią też o tym, że w 2015 r. duży nacisk ze strony marketerów i sprzedawców  zostanie położony na ponowne angażowanie użytkowników wewnątrz aplikacji, które wcześniej zainstalowali w swoich urządzeniach przenośnych. Z danych wynika, że 42 proc. agencji reklamowych i dyrektorów sprzedaży widzi zaangażowanie klientów jako główny cel strategii dotyczącej aplikacji mobilnych.

grafika

- 2015 rok w branży e-commerce będzie bardzo dynamiczny, zachowania zakupowe online wciąż gwałtownie ewoluują. Wzrost ilości czasu, który użytkownik spędza przed różnymi rodzajami ekranów oznacza, że marketerzy muszą działać bardziej kompleksowo - podkreśla w komentarzu do raportu Eric Eichmann, prezes i dyrektor zarządzający Criteo. - Reklamodawcy, którzy wyprzedzą resztę dzięki istotnym inwestycjom w rozwiązania takie jak targetowanie cross-device czy zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych strony i aplikacje, będą w stanie lepiej sprostać potrzebom klientów i generować sprzedaż - przewiduje Eichmann.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii