„Ugotowani” liderem rynku telewizyjnego. 27 mln zł z reklam

Piąta seria programu „Ugotowani” przyciągała średnio przed telewizory 2,46 mln widzów. TVN w paśmie emisji reality-show zajął pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 26,76 mln zł.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
„Ugotowani” liderem rynku telewizyjnego. 27 mln zł z reklam

„Ugotowanych 5” na antenie TVN oglądać można było w niedziele o godz. 18.00 w okresie od 8 września do 14 grudnia br.

Średnia widownia reality-show wyniosła 2,46 mln osób, co przełożyło się na 17,68 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 23,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

 

Emitowana jesienią 2012 roku w TVN trzecia seria „Ugotowanych” miała podobne wyniki oglądalności. Średnia widownia reality-show wynosiła wówczas 2,47 mln osób, a udział był wyższy i uplasował się na poziomie 18,28 proc. w grupie wszystkich widzów oraz 24,92 proc. w grupie komercyjnej.

Natomiast w porównaniu do odcinków pokazywanych wiosną br. kulinarny program zyskał 120 tys. osób. Wówczas reality-show gromadziło przed ekranami 2,34 mln oglądających przy udziale wynoszącym odpowiednio 17,77 proc. i 23,94 proc. (zobacz te dane).

W czasie emisji „Ugotowanych 5” stacja TVN była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1, która w tym czasie nadawała gł. powtórki „Komisarza Alexa”, program rozrywkowy „Jaka to melodia?”, serial „Klara i Franciszek” oraz „Pogotowie rachunkowe”, co przełożyło się na 16,59 proc. udziału. Trzeci w kolejności był Polsat (film fabularny, „Nasz nowy dom” zobacz dane o jego widowni, programy kabaretowe oraz początek „Wydarzeń”; 11,40 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”, „Sport Telegram”, „Pogoda” i „Dzięki Bogu już weekend”; 10,47 proc.).

Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już zdecydowanym liderem rynku, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.

Oglądalność „Ugotowanych 5” na tle konkurencji

Cennikowe przychody reklamowe TVN z 15 odcinków piątej edycji reality-show wyniosły 26,76 mln zł. Z kolei 12 odcinków czwartej serii programu z reklam przyniosło ok. 20,90 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W listopadzie br. telewizja TVN rozpoczęła zdjęcia do szóstego sezonu „Ugotowanych”. Nowe odcinki kulinarnego reality-show widzowie zobaczą wiosną 2014 roku (więcej na ten temat).

mk
Autor artykułu:
mk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami