UKE: jak producenci i sprzedawcy maja informować o zużyciu energii przez telewizory

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował "Informator o obowiązkach dostawców i dystrybutorów w zakresie informowania o zużyciu energii przez telewizory". To odpowiedź na wyniki prowadzonych kontroli, które pokazały, że część producentów i sprzedawców nie w pełni realizuje obowiązki informowania konsumentów o zużyciu energii przez oferowane produkty.

km
km
Udostępnij artykuł:

Dostawcy i dystrybutorzy są zobowiązani do informowania konsumentów dokonujących wyboru odbiornika telewizyjnego m.in. o rocznym zużyci energii elektrycznej.

Przygotowany przez UKE informator ma pomóc dostawcom (producentom i importerom) oraz dystrybutorom (sprzedawcom) telewizorów zapoznać się z obowiązkami jakie nakłada na nich ustawa z dnia 14 września 2012 r. o obowiązkach w zakresie informowania o zużyciu energii przez produkty wykorzystujące energię oraz rozporządzenie delegowane Komisji Europejskiej Nr 1062/2010 z dnia 28 września 2010 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla telewizorów.

Natomiast dla konsumentów informator ma stanowić pomoc w odpowiedzi na pytanie jakich informacji powinni oni oczekiwać od dostawcy przy zakupie telewizora.

grafika

"Informator o obowiązkach dostawców i dystrybutorów w zakresie informowania o zużyciu energii przez telewizory" można pobrać ze strony internetowej UKE - plik PDF.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu