UPC ma mniej abonentów, ale rośnie liczba sprzedanych usług

Sieć UPC Polska na koniec czerwca br. miała o 13 tys. abonentów mniej niż rok wcześniej. Cały czas przybywa jednak klientów poszczególnych usług, najmocniej zyskuje telewizja cyfrowa.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Na koniec I półrocza br. UPC Polska obsługiwało 1 436 600 klientów, co oznacza spadek o 12,9 tys. osób względem okresu rok wcześniej, czyli o 0,89 proc. - wynika z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela operatora. Mniejszy spadek liczby klientów operatora niż w poprzednich okresach wynikał m.in. z zakupu lokalnego operatora Telco Lublin, co nastąpiło w maju br. (więcej na ten temat).

Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią bez zmian klienci usługi telewizyjnej, których na koniec czerwca br. było 1 213 200. To jednak mniej aż o 58,3 tys. niż rok wcześniej (spadek o 4,59 proc.).

Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec I półrocza br. UPC Polska obsługiwała już 886,8 tys. klientów  telewizji cyfrowej (wzrost o 9,55 proc.) oraz 326,4  tys. użytkowników wersji analogowej (spadek o 29,35 proc.).

Z kolei liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC wyniosła już 958,1 tys., co oznacza wzrost o 8,88 proc. Operator podaje, już blisko 80 proc. klientów internetu dysponują szybkością pobierania danych 30 Mb/s i wyższą.

O 5,84 proc. wzrosła natomiast liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC. Na koniec czerwca br. operator miał już 535 tys. takich abonentów.

Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 30 czerwca br. korzystali z 2 706 300 mln usług (rok wcześniej z 2 657 000 mln).

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style