W 2016 r. ponad połowa reklam internetowych w mobile’u, 62 proc. w USA i Chinach

W 2016 r. globalne wydatki na reklamę mobilną przekroczą 100 mld dol. i będą stanowiły 51 proc. wszystkich nakładów na marketing internetowy - wynika z prognoz eMarketera.

km
km
Udostępnij artykuł:
W 2016 r. ponad połowa reklam internetowych w mobile’u, 62 proc. w USA i Chinach
fot. Shutterstock.com

101,3 mld dol. to dokładna kwota, która w 2016 r. zostanie przeznaczona na reklamy kierowane do smartfonów i tabletów. W kolejnych latach eMarketer przewiduje dalszy wzrost reklamy mobilnej - w 2019 r. wydatki w tym segmencie osiągną poziom 195,5 mld dol.

eMarketer podkreśla w swoich prognozach, że w przyszłym roku po raz pierwszy w historii nakłady na reklamy mobilne będą stanowiły ponad połowę (51 proc.) wszystkich wydatków reklamowych w segmencie cyfrowym.

grafika

Według zapowiedzi w 2016 r. na całym świecie będzie wykorzystywanych ponad 2 mld smartfonów, co będzie miało znaczący wpływ na wzrost reklamy mobilnej. W USA i Chinach ten rodzaj przekazu będzie stanowił 62 proc. internetowego rynku reklamowego. W stanach Zjednoczonych, które są na czele listy krajów z największymi wydatkami w mobile’u, w 2016 r. kwota 40,2 mld dol. zostanie przeznaczona na reklamy w smartfonach i tabletach, natomiast w Chinach (2. miejsce na liście) będą to 22,1 mld dol. Na dalszych pozycjach znajdą się Wielka Brytania, Japonia i Niemcy.

grafika

eMarketer zwraca także uwagę na inne rynki, które w najbliższych latach w segmencie reklamy mobilnej zanotują dynamiczne wzrosty. Należą do nich m.in. Kanada, Australia Brazylia oraz Indonezja.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje