W II kw. 70 proc. rynku tabletów dla Androida, iOS w dół

W II kwartale br. na całym świecie sprzedano 52,9 miliona tabletów. 70 proc. z nich stanowiły urządzenia z Androidem - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

km
km
Udostępnij artykuł:

Globalna sprzedaż tabletów wzrosła w II kwartale 2014 roku tylko o 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 - z 50 mln do 52,9 mln urządzeń.

Udział w rynku Androida zwiększył się z 66 proc. do 70 proc., a liczba sprzedanych tabletów z opracowanym przez Google systemem na pokładzie wzrosła w ujęciu rocznym z 33,2 mln do 36,8 mln sztuk.

Tymczasem Apple sprzedało 13,3 mln iPadów (wobec 14,6 mln rok wcześniej), co dało systemowi iOS 25 proc. rynkowego udziału - o 4 pkt. proc. mniej niż w II kwartale 2013 roku.

Z kolei dzięki 2,7 mln sprzedanych tabletów (wobec 2,1 mln rok wcześniej), z 4 proc. do 5 proc. zwiększył się udział w rynku systemu Windows od Microsoftu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style