WARC obniżyło o połowę prognozę wzrostu wydatków reklamowych

Światowe Centrum Badań nad Reklamą (WARC) zweryfikowało prognozy dotyczące wzrostu globalnych wydatków na reklamę w 2015 roku. Obecne prognozy są niższe od wcześniejszych i zakładają wzrost o 2,3 proc. Winna jest niższa dynamika wpływów reklamowych od zakładanych na sześciu dużych rynkach.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Wcześniejsza prognoza opublikowana przez WARC w grudniu ub.r. zakładała wzrost globalnego rynku reklamowego o 4,8 proc. (więcej o tym).

Teraz konieczna okazała się korekta poprzednich prognoz. Nowe analizy zakładają spadek dynamiki wzrostu wydatków na reklamę do poziomu 2,3 proc. Ma to związek ze spowolnieniem na sześciu z 12 największych rynków reklamowych.

W USA przewidywany jest spadek zakładanego wcześniej wzrostu dochodów reklamowych o 3 pkt proc. do poziomu 1,4 proc. Niższy będzie także współczynnik w Wielkiej Brytanii, który obecnie oceniono na 6,6 proc. W Chinach przewidywany wzrost wyniesie 9 proc., a nie jak prognozowano 10,5 proc. Zdecydowane wyhamowanie rynku reklamowego ma nastąpić w Rosji, gdzie wydatki na promocję spadną rok do roku o 13,1 proc., choć wcześniej WARC zakładał tam 2-procentowy wzrost.

Pomimo spowolnienia na niektórych dużych rynkach są też takie, gdzie zarówno w tym, jak i przyszłym roku sytuacja będzie korzystna. Liderem są Indie, gdzie w br. wydatki na reklamę zwiększą się o 16,1 proc., a za rok wskaźnik ten wyniesie 12,4 proc. Optymistyczne są też przewidywania dotyczące rynku brazylijskiego, gdzie nakłady reklamowe wzrosną w 2016 r. o 7,7 proc. Według obecnych przewidywań WARC w przyszłym roku globalny wzrost reklamy wyniesie 4,5 proc.

Jeśli chodzi o poszczególne segmenty reklamowe największą dynamikę wykaże reklama internetowa - 16,1 proc. wzrostu w br. i 12,9 proc. w przyszłym roku. Wzrośnie reklama zewnętrzna (0,3 proc. w tym i 2,4 proc. w 2016 r.), o wiele lepiej ma się przedstawiać sytuacja w telewizji, gdzie br. przyniesie 1,9-procentowy spadek wydatków, ale w przyszłym roku przewidziany jest wzrost o 2,4 proc. Wyhamują też spadki w segmencie prasy - z 9,2 proc. w br. do 5,8 proc. w 2016 r. w wypadku gazet, magazyny zanotują w przyszłym roku spadek o 7,4 proc., podczas gdy obecny rok przyniesie o 10,4 proc. mniej wpływów reklamowych.

Łącznie w 2016 r. według obecnych prognoz WARC wydatki na 12 największych rynkach reklamowych zamkną się kwotą 413,7 mld dol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady