Zmiany w Metropolu

Nowy dyrektor zarządzający w Metropolu

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Metro International, wydawca największej gazety na świecie, informuje, że 6 maja br. stanowisko dyrektora zarządzającego w spółce TPP wydającej dziennik Metropol obejmie Dominik Tzimas.

Dominik Tzimas zdobył bogate doświadczenie zawodowe, zajmując różne stanowiska kierownicze w firmach wydawniczych w Polsce. Pracował w Axel Springer, przechodząc wszystkie szczeble kariery w dziale sprzedaży tego wydawnictwa, w tym piastując stanowisko dyrektora sprzedaży. Ostatnio był szefem działów sprzedaży i marketingu oraz członkiem zarządu w Wydawnictwie Bauer. W spółce TPP stawia sobie za cel wzmocnienie świadomości marki Metropol w środowiskach reklamodawców oraz dalszy intensywny rozwój Metropolu w Polsce.

Strategią firmy jest zastępowanie menedżerów z centrali - po wprowadzeniu produktu na rynek - doskonałymi i profesjonalnymi fachowcami z rynków lokalnych - powiedział Jens Torpe, wiceprezes Grupy Metro International. "Wierzymy, że Dominik będzie kontynuował budowanie silnej pozycji Metropolu na rynku polskim".

Dominik Tzimas będzie kierował jedną z 16 spółek należących do grupy Metro International. Na całym świecie dziennik ukazuje się w 70 miastach. Koncepcja gazety jest niemal jednakowa dla każdego kraju - podobne są layout oraz zawartość. Wciągu trzech lat od wejścia na polski rynek Metropol stał się najbardziej poczytną gazetą w stolicy. 140 tys. egzemplarzy dziennika jest dystrybuowanych każdego ranka w Warszawie, docierając do ponad 324 tys. czytelników.

Od 1 marca br. Metropol jest dostępny w czterech kolejnych miastach: w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście. Stał się tym samym czwartą, pod względem nakładu, gazetą w Polsce. Każde wydanie gazety zawiera najważniejsze informacje krajowe, światowe oraz lokalne ze szczególnym uwzględnieniem wydarzeń kulturalnych, rozrywkowych i rozchodzi się bez żadnych zwrotów.

W nowych miastach Metropol jest dystrybuowany w poniedziałki i piątki. Całkowity nakład gazety w te dni, łącznie z dystrybucją w stolicy, wynosi średnio od 230 tys. do 280 tys. egzemplarzy.

Zasięg dystrybucji Metropolu obejmuje obszar zamieszkany przez 4,4 miliona ludzi, co stanowi ponad 11% populacji kraju oraz prawie jedną piątą populacji miejskiej .

W każdej z czterech aglomeracji Metropol jest rozdawany przez kolporterów osobom dojeżdżającym samochodem do pracy. Wydawca przewiduje również dystrybucję w budynkach biurowych oraz w pobliżu szkół wyższych, podobnie jak w stolicy. Biorąc pod uwagę dotychczasowe czytelnictwo jednego egzemplarza dziennika, które wynosi 2,3 osoby na jeden egzemplarz, nowe wydania gazety przyciągną nawet do 644 tys. osób .

Profil odbiorców Metropolu jest podobny do tego w innych wydaniach gazet grupy Metro International - ponad 50% czytelników jest w wieku poniżej 40 lat; w połowie są to kobiety i mężczyźni.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style