DisplaySearch podnosi prognozę sprzedaży telewizorów LCD

Duży wzrost sprzedaży telewizorów LCD w II kwartale na największychrynkach takich jak Chiny i Ameryka Północna oraz perspektywadalszego wzrostu w pozostałej części roku, skłoniły firmę badawcząDisplaySearch do podniesienia całorocznej prognozy odnośnieświatowego poziomu sprzedaży tego typu odbiorników.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma szacuje teraz, że w bieżącym roku na całym świeciezostanie sprzedanych 130 milionów telewizorów LCD, czyli o 24 proc.więcej niż w roku 2008. Wcześniej zakładana była sprzedaż napoziomie 127 milionów odbiorników.

Jednocześnie, ze względu na malejącą w szybszym od spodziewanegotempie popularność odbiorników kineskopowych (CRT), o 3 proc.obniżona została prognoza dla globalnego rynku sprzedażytelewizorów bez podziału na technologie wyświetlania. DisplaySearchzakłada, że w tym roku sprzedanych zostanie 195 milionówtelewizorów - o 5 proc. mniej niż w roku ubiegłym.

"Przechodzenie z kineskopowych na płaskie telewizory wrozwiniętych regionach świata, takich jak Ameryka Północna, EuropaZachodnia i Japonia, w dużej mierze zostało zakończone. Terazzmiana ta przyśpiesza na rynkach rozwijających się takich jakChiny. Jednocześnie obserwujemy, że sprzedaż odbiorników CRT spadaszybciej niż może rosnąć sprzedaż odbiorników LCD, czego głównąprzyczyną jest ich ograniczona podaż" - stwierdził Hisakazu Torii zDisplaySearch.

Na cały rynek wpływ ma również globalny kryzys gospodarczy. Coprawda konsumenci nadal chcą kupować płaskie telewizory, aleograniczają oni swoje budżety i nastawiają się na mniejsze i tańszeodbiorniki.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski