Maciej Stec: Mamy silną pozycję w internecie, w telewizji sprawdzone pozycje

Grupa Cyfrowy Polsat - na którą składa się Telewizja Polsat, sieć Plus, Ipla oraz część Netii w tym roku postawi na sprawdzone pozycje w ramówce telewizyjnej i umacnianie pozycji w internecie - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
Maciej Stec: Mamy silną pozycję w internecie, w telewizji sprawdzone pozycje
Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu

Grupa ma powody do zadowolenia także w pionie telewizyjnym - zanotowała 1,52 mld zł przychodów ze sprzedaży, 552,8 mln zł zysku EBITDA i 512,1 mln zł zysku operacyjnego.

Przychody z reklamy telewizyjnej  i sponsoringu Grupy Polsat wzrosły rok do roku o 4,8 proc., co stanowi dwa razy szybszy wzrost niż rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu. W efekcie udział w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu Cyfrowego Polsatu wzrósł do 27,7 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cyfrowy-polsat-z-10-7-mld-zl-wplywow-i-816-mln-zl-zysku-mniej-abonentow-ale-wiecej-sprzedanych-uslug,7171100032505985a ##

- W czwartym kwartale i całym 2018 roku nasze kanały były w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej - zarówno główna antena, jak i grupa kanałów tematycznych - a osiągnięte wyniki oglądalności dla Grupy Polsat są zgodne z naszą długoterminową strategią. Z kolei nasze przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły w zeszłym roku nieco szybciej niż rynek, pomimo wpływu takich wydarzeń jak np. mistrzostwa świata w piłce nożnej Rosja 2018 transmitowane przez nadawcę publicznego - analizuje Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat.

Spytaliśmy członka zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat (od początku kwietnia będzie wiceprezesem Grupy Cyfrowy Polsat), dlaczego stacja nie zdecydowała się na nowości we wiosennej ramówce.

- Postawiliśmy na pozycje programowe, które generowały dobrą oglądalność. Tak jak zawsze decydujemy o naszych inwestycjach w content zgodnie z tym, czego oczekujemy od rynku reklamowego i jego rozwoju. Podjęliśmy taką decyzję i jesteśmy z niej zadowoleni. Szczególnie, że już marcowe wyniki pokazują, że była to dobra decyzja – odpowiedział portalowi Wirtualnemedia.pl.

Celem Grupy na 2019 rok ma być inwestycja „w atrakcyjność kanałów telewizyjnych celem utrzymania silnej pozycji rynkowej”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cyfrowy-polsat-telewizja-polsat-i-plus-ile-osob-tam-pracuje-ile-zarabia-zarzad-i-prezes-tobias-solorz,7171099086567041a ##

„Silna pozycja w internecie”

W 2018 roku  Cyfrowy Polsat zdecydował się także na nową odsłonę serwisu Ipla - w zmieniono szatę graficzną, wprowadzono nowe funkcje i treści programowe, w tym wraz z kanałami HBO i rozgrywkami Ligi Mistrzów UEFA.

Członek zarządu Cyfrowego Polsatu Maciej Stec nie przewiduje obecnie dodatkowych inwestycji w internecie, uważa, że Grupa ma już silną pozycję w tym segmencie.

- W internecie mamy IPLĘ, której rozwój jest naszym strategicznym celem, a który idzie w bardzo dobrym kierunku. Polsat News i Polsat Sport mają swoje portale, które cały czas są rozwijane. Nie zgodziłbym się też z tezą, że polsatnews.pl nie robi własnego kontentu – robi go, tylko ma swój sposób jego prezentowania - dostosowany do internetu – podkreśla. - Nie chodzi o produkcje, a o inny sposób podawania informacji, w których musi być inna dynamika. Jesteśmy więc obecni we wszystkich istotnych segmentach. Jesteśmy też bardzo aktywni w mediach społecznościowych – nasze statystyki rosną, jeśli chodzi o Facebook czy Instagram. Podsumowując, nasza obecność w internecie jest coraz bardziej znacząca – uważa.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/maciej-stec-cyfrowy-polsat-skupiamy-sie-na-rozwoju-obecnych-kanalow,7171099581576833a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele