W nowym wydaniu „Książek” czytelnicy znajdą m.in. rozmowy z autorami Olgą Tokarczuk, Michaelem Cunninghamem i Robertem Harrisem. Poza tym w numerze Janusz Rudnicki odkrywa tajemnice Angeli Merkel, Maria Poprzęcka pisze o selfies, a Marek Bieńczyk przedstawia dzienniki Jana Christiana Andersena.
Nowościami w piśmie są rubryka „Co teraz czyta świat”, przegląd najlepszych książkowych premier oraz nowy dział z propozycjami dla dzieci. Do numeru zostały dołączone kupony rabatowe na zakupy w sklepach wybranych wydawnictw książkowych.
Wydanie papierowe magazynu kosztuje 9,99 zł. Wersja cyfrowa dostępna jest na Publio.pl, a także w AppStore, skąd można pobrać odświeżoną aplikację na iPada i iPhone’a z interaktywnym sposobem przeglądania treści.

Sprzedaż numeru „Książek. Magazynu do czytania” wspiera kampania promocyjna prowadzona w prasie („Gazeta Wyborcza" i jej dodatki, „Metro", tygodnik „Polityka”), kinach (sieci Helios, Cinema City) oraz internecie (m.in. strony z grupy Gazeta.pl). Kreację przygotowała agencja Bardzo.











