Magda Gessler, Szymon Marciniak i Mikołaj Roznerski w kampanii Fundacji PZU o dezinformacji

Fundacja PZU uruchamia kampanię edukacyjno-społeczną „Czysty przekaz” o walce z dezinformacją i fake newsami. Twarzami akcji są Magda Gessler, Szymon Marciniak oraz Mikołaj Roznerski.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Magda Gessler, Szymon Marciniak i Mikołaj Roznerski w kampanii Fundacji PZU o dezinformacji

Kampania ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na zagrożenia związane z dezinformacją. Jak pokazują badania z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024”, aż 84 proc. Polaków deklaruje, że spotkało się z fake newsem, a jedynie połowa z nas czuje się bezpiecznie w sieci. Fundacja PZU postanowiła odpowiedzieć na te niepokojące dane projektem, który ma nie tylko przestrzegać, ale przede wszystkim edukować i dawać narzędzia do samodzielnej weryfikacji informacji.

“Czysty Przekaz” od Fundacji PZU

W spocie telewizyjnym występują znane i cenione postacie – Magda Gessler, Szymon Marciniak oraz Mikołaj Roznerski – które pokazują, jak autentyczność i prawda są istotne w ich codziennej pracy, a jak łatwo mogą zostać zniekształcone w przestrzeni cyfrowej. Spot podkreśla, że kluczem do ochrony przed manipulacją są: filtrowanie informacji, ostrożność w udostępnianiu treści oraz sprawdzanie źródeł.

Kampania jest realizowana pod patronatem Prezydencji Polski w Radzie UE, Narodowego Instytutu Wolności, NASK, a także renomowanych ośrodków badawczych i organizacji społecznych, takich jak Fundacja Szkoła z Klasą, Demagog czy Fundacja Dbam o Mój Zasięg.

Za kreatywną stronę kampanii odpowiada agencja Stor9 wraz ze studiem produkcyjnym 9 Production, które stworzyły koncept podkreślający wagę rzetelnej informacji. Spoty do telewizji i internetu wyreżyserowała Anna Bajorek, a autorem zdjęć do key visuala kampanii jest Filip Zwierzchowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele