Z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po pięciu tygodniach emisji jesiennej serii “Majki” oglądalność serialu wynosi 2,21 mln widzów, a jego udział w rynku to 22,08 proc. w grupie 4+ i 22,22 proc. w komercyjnej 16-49.
Rok temu TVN w tym czasie nadawała “Brzydulę”, którą śledziło wówczas 2,63 mln osób, a stacja notowała odpowiednio 27,18 proc. i 33,51 proc. udziału w rynku.
Pierwszy sezon „Majki”, nadawany od stycznia do czerwca br., miał z kolei średnio 2,8 mln widzów i wyższe niż obecnie udziały – 23,72 proc. w 4+ i 27,03 proc. w 16-49
W paśmie nadawania “Majki” liderem jest TVP 1, która na godz. 17.55 przesunęła emisję serialu “Klan” - ogląda go w tym czasie 2,36 mln widzów, co daje TVP 1 23,37 proc. udziału w rynku . Gorzej od TVN w tym paśmie wypadają natomiast Polsat (“Dlaczego ja?”, “Pierwsza miłość”; 17,83 proc.) i TVP 2 (głównie “Panorama”, 12,58 proc.). Z kolei w grupie 16-49 TVN udaje się z dużą przewagą wyprzedzać Jedynkę

Telenowelę oglądają głównie kobiety, osoby po pięćdziesiątce, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Oglądalność “Majki" odcinek po odcinku
Widownia konkurencji w czasie emisji serialu
Profil widowni telenoweli











