Celem kampanii jest budowanie świadomości możliwości płynących z wykorzystania energii odnawialnej w polskich domach jednorodzinnych oraz rozwijanie naszego rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych.
Organizatorzy akcji podkreślają, że Ministerstwo Klimatu i NFOŚiGW od 30 sierpnia ub.r. realizują rządowy program „Mój Prąd”, w ramach którego przeznaczono miliard zł na dofinansowanie instalacji fotowoltaicznych o mocy 2-10 kW. Do programu zgłosiło się już ponad 73 tys. Polaków, którzy zainstalowali panele o łączne mocy 408 MW.
„Mój Prąd” został też zintegrowany z innym rządowym programem „Czyste Powietrze” (budżet 103 mld zł na wymianę tzw. kopciuchów i termomodernizację domów jednorodzinnych). Od 15 maja potencjalni beneficjenci „Czystego Powietrza” mogą uzyskać dotację również na montaż instalacji fotowoltaicznej, bez konieczności składania dwóch osobnych wniosków.

W kampanii występuje aktorka Małgorzata Kożuchowska.
Akcja jest realizowana od 1 czerwca, obejmuje telewizję oraz internet.











