Mariusz Urbańczyk dyrektorem operacyjnym Papaya Films. Kacper Sawicki - głównym strategiem

W maju do zespołu zarządzającego domu produkcyjnego Papaya Films, obok Kacpra Sawickiego, dołączą Mariusz Urbańczyk, Iwona Mnich oraz Justyna Górniak. Bieżące obowiązki operacyjne w roli CEO przejmie Mariusz Urbańczyk. Kacper Sawicki skupi się na strategii rozwoju firmy.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Mariusz Urbańczyk dołączył do Papaya Films w grudniu 2020 roku jako chief operating officer (COO). Wcześniej był dyrektorem zarządzającym w Hogarth North America, gdzie kierował ośmioma biurami i ponad 400 pracownikami w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Jako COO w Papaya odpowiadał za rozwinięcie formuły konkursu Papaya Young Creators, komercyjnej oferty Papaya.Rocks, rozwój Papaya Roster oraz nawiązanie strategicznego partnerstwa produkcyjnego z międzynarodowymi grupami mediowymi.

Kacper Sawicki skupi się na rozwoju Papaya Films

Kacper Sawicki, założyciel Papaya Films, zamierza skupić się na strategii dalszego rozwoju firmy w Polsce i na świecie.

- To drugi taki moment w historii Papaya i mojej w niej roli. Pierwszy raz miał miejsce 6 lat temu, kiedy zdecydowałem się zejść z planów zdjęciowych, by skupić się na zarządzaniu firmą. Teraz, po kolejnych latach, decyzja o rezygnacji z działania operacyjnego, pozwoli mi w pełni poświęcić się rozwojowi strategicznemu Papaya Films, która stała się największym domem produkcyjnym w regionie. Szczególną uwagę poświęcę na kwestie ekspansji produkcji reklamowej i oryginalnego content'u. Mariusz Urbańczyk, przez ostatnie półtora roku udowodnił, że bieżące zarządzanie firmą trafia w doskonałe ręce - komentuje zmiany Kacper Sawicki.

Pozostałe funkcje z zespole zarządzającym pełnią Iwona Mnich jako head of production oraz Justyna Górniak jako chief people & sustainability officer.

Papaya Films na rynku od 2006 roku

Studio produkcyjne Papaya Film założyli w 2006 roku Kacper Sawicki i Paweł Bondarowicz. Firma ma swoje oddziały w Wielkiej Brytanii, Portugalii i USA. Ma na koncie wiele produkcji reklamowych, teledysków, pracuje dla klientów z Polski i z zagranicy.

Papaya Films  pracuje dla takich klientów jak McDonald's Kompania Piwowarska, Kaufland, Samsung, ING Bank Śląski, Canal+, Puma, Mazda, Mohito, Adidas, AXA, 4F, Hortex, Kazar, McDonald’s i Rossman. Pracował też dla zagranicznych klientów, m.in. przy kampaniach marek Lancerto, Vodafone, Chandon, Trebor, Unilever, L'Oreal, Audi, Playstation, Deliveroo i Vanish.

Jest także organizatorem konkursu Papaya Young Directors, promującego młode talenty z branży produkcji filmowej.

W 2019 roku Papaya Films notowała rekordowe wyniki - osiągnięto wzrost przychodów sprzedażowych o 45,8 proc. do 111,07 mln zł, a jego zysk netto poszedł w górę z 1,98 do 11,92 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł z 2,68 do 15,12 mln zł, zysk brutto - z 2,64 do 15,09 mln zł.

Koszty wynagrodzeń wzrosły z 4,97 do 6,12 mln zł. W ub.r. w firmie było średnio 9 pracowników etatowych, ze zdecydowaną większością twórców współpracowano w ramach umów cywilnoprawnych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"