Marketingowa satyra przerodziła się w viral. "Odlotowa" promocja filmu

Timothée Chalamet zaskoczył fanów nietypowym podejściem do promocji swojego najnowszego filmu "Marty Supreme". Aktor wcielił się w rolę "odklejonego" szefa korporacji podczas fikcyjnej rozmowy na Zoomie, która "przypadkiem" przedostała się do sieci.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Marketingowa satyra przerodziła się w viral. "Odlotowa" promocja filmu
Screen

Timothée Chalamet, znany z filmu "Diuna", tym razem będzie odtwórcą głównej roli w komediodramacie biograficznym Josha Safdiego "Marty Supreme". Tytułowy bohater, Marty Mauser, dąży do wielkości jako gwiazda tenisa stołowego w latach 50.

Aktor stworzył viralowy hit dzięki fikcyjnej rozmowie na Zoomie, promującej jego najnowszy film. Choć spotkanie z pracownikami studia A24, które odpowiada za produkcję filmu, było inscenizowane, wielu widzów początkowo wzięło jego dziwaczne zachowanie za autentyczne, a nagranie wypłynęło przypadkiem.

Chalamet wcielił się w "odklejonego" szefa z korporacji, dyskutującego z pracownikami nad strategią marketingową najdroższego filmu w historii A24. W trakcie nagrania prezentował dziwne pomysły, uważając je za świetne.

Marketingowa satyra

Aktor, w zabawny sposób, zaczął od monologu wypełnionego bezsensownymi frazami marketingowymi. Chalamet wysunął absurdalną propozycję, by film "Marty Supreme" kojarzył się z unikalnym odcieniem pomarańczu (tak jak "Barbie" z różem), sugerując nawet, żeby przemalować na ten kolor Statuę Wolności.

Żart ten został spotęgowany propozycją stworzenia dużego pomarańczowego sterowca, który miałby latać nad Nowym Jorkiem. Co ciekawe, pomysł rzeczywiście wcielono w życie.

W ramach dalszej akcji promocyjnej aktor był widziany w towarzystwie postaci, które zamiast głów miały pomarańczowe piłki ping-pongowe.

Promocja filmu jest wspierana przez celebrytę Toma Brady'ego, legendarnego gracza NFL.

Swojego wizerunku udzielił także amerykański raper i wokalista Kid Cudi.

Kolejną ambasadorką jest Misty Copeland – amerykańska baletnica, pierwsza czarnoskóra primabalerina w American Ballet Theatre, która stała się symbolem przełamywania barier w świecie baletu.

Wspomniana trójka ambasadorów była widziana w bluzach z brandingiem "Marty Supreme". Zorganizowano także pop-up store, w trakcie którego można było zakupić merch związany z filmem.

Odrzutowiec w Google

Promocja filmu odbywa się także w Google – wystarczy wpisać w wyszukiwarkę frazę "Marty Supreme", a przez ekran przeleci pomarańczowy odrzutowiec.

Screen
Screen © Google | Google

Dodatkowo użytkownik zostaje przekierowany do mediów społecznościowych filmu.

Screen
Screen © Google | Google

Premiera filmu odbędzie się w Stanach Zjednoczonych 25 grudnia br., zaś w Polsce 30 stycznia 2026 roku (pod tytułem "Wielki Marty").

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7