Marketingowcy wierzą w Rafała Barana na czele 4fun Media: wniesie kreatywność i sprawne zarządzanie

Wybór Rafała Barana na prezesa 4fun Media nie jest oczywisty, ale to doświadczony menadżer, jego plusem są kompetencje digitalowe, a ze swoją kreatywnością, otwartością i doświadczeniem wprowadzi ciekawe pomysły do spółki - uważają dyrektorzy z agencji reklamowych i mediowych.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

30 kwietnia Rafał Baran obejmie stanowisko prezesa spółki 4Fun Media, zastępując na nim Ewę Czekałę, która zrezygnowała z tej funkcji po sześciu latach (przeczytaj o tym więcej).

Poprzedni transfer podobnego kalibru z reklamy do mediów miał miejsce cztery lata temu, gdy ówczesna szefowa Young & Rubicam Brand Beata Mońka przeszła do Canal+ Cyfrowego na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego (pracowała tam dwa lata, potem przez pół roku była prezesem Gremi Business Communication).

Rafał Baran odmówił nam udzielenia odpowiedzi na pytanie, dlaczego po kilkunastu latach pracy w branży reklamowej postanowił przejść do sektora mediów. - Nie udzielam aktualnie wywiadów i nie komentuję. Funkcję obejmuję 30 kwietnia i wtedy będę gotów odpowiadać na pytania - przekazał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Decyzja o objęciu przez niego stanowiska prezesa 4Fun Media jest o tyle zaskakująca, że niespełna dwa miesiące temu Baran awansował w globalnej strukturze Grey Worldwide na stanowisko non-executive president Grey Central and Eastern Europe. Mówił wówczas z zachwytem portalowi Wirtualnemedia.pl: - Dla mnie ten awans jest nowym wyzwaniem. Również przygodą. Jednak w najbliższym czasie skupię się na dokończeniu procesów nowo biznesowych w Polsce oraz na bieżących projektach dla stałych klientów agencji. Niektóre z nich weszły w decydującą fazę wiec tym bardziej zależy mi na ich dokończeniu. Tak, aby moi długoletni klienci byli usatysfakcjonowani.

O planach wobec spółki, na czele której stanie, też nie chce rozmawiać. - Do 30 kwietnia pracuję wyłącznie dla Grey Group i jej klientów - podkreśla.

- Rafał to sprawny manager. Wchodzi na zupełnie nowe terytorium, ale wierzę że z jego kreatywnością, otwartością i doświadczeniem wprowadzi ciekawe pomysły do spółki - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jakub Potrzebowski, founding partner w Group One. Podobnie myśli Marcin Kalkhoff, partner w BrandDoctor: - Rafał ze swoim doświadczeniem reklamowym, które jest również wiedzą zarówno o klientach jak i o konsumentach, na pewno sobie świetnie poradzi w 4fun Media.

Marek Wochna, dyrektor zarządzający Easymedia i PHD, zwraca uwagę, że rynek młodzieżowych stacji muzycznych, jak pokazały zmiany z ostatnich lat i sukcesywne spadki udziałów zagranicznych kanałów, jest wyjątkowo trudny. W dodatku widownia oraz budżety reklamowe klientów przeznaczone na młode grupy odpływają do internetu.

- Przed każdym nowym szefem stoją poważne wyzwania. Wybór Rafała Barana nie jest oczywistym wyborem, ale to doświadczony menadżer. Jego kompetencje digitalowe to niewątpliwy plus w ocenie jego zatrudnienia na tym stanowisku. W dobie digitalizacji wszystkich mediów, 4fun Media powinno czuć się bezpieczniej z takim szefem - mówi Wochna. - Spodziewam się, że położy nacisk na odbudowanie przychodów  oraz bardziej dopasowaną ofertą dla reklamodawców, bo zna ich oczekiwania i wymagania - dodaje.

Z kolei Szymon Gutkowski, managing director w DDB &Tribal, przypomina, że Rafał Baran zanim trafił do reklamy pracował w branży muzycznej, więc ma wszechstronne doświadczenie. - Stoi przed nim dosyć trudne zadanie, ale myślę że sobie dobrze poradzi - uważa Gutkowski. Dodaje, że branża reklamowa nie jest samotną wyspą, tylko bardzo ważnym ogniwem całej gospodarki. - To dobrze jak w innych firmach pojawiają się menadżerowie z reklamy, bo stają się promotorami kreatywności i innowacyjności. Zarażają swoją pasją i podejściem innych - twierdzi Gutkowski.

Michał Nowosielski, chief creative oficer w BBDO Warszawa, wspomina, jak Rafał Baran kiedyś oferował mu pracę, na co w końcu się nie zdecydował. - W związku z tym miałem przyjemność go pobieżnie poznać i powstał w mojej głowie obraz pana Rafała Barana jako starannie wydizajnowanego gościa w dobrych garniturach i ciekawych okularach, z dobrze dobranymi dodatkami. Uważam, że taki człowiek świetnie pasuje na szefa agencji reklamowej, ale równie dobrze może być prezesem enertejmentowego medium - podsumowuje Nowosielski.

Wojciech Kotala, CEO agencji Schulz Brand Friendly, uważa, że objęcie przez Rafała Barana stanowiska prezesa 4fun Media to nie do końca rozbrat z reklamą. - Słyszy się o planach grupy 4fun znacznie przekraczających tradycyjne nadawanie. Second screen, aplikacje, centrum rozrywki - to są na pewno wyzwania nie mniejsze niż kierowanie agencją, choć rola 4fun w polskich mediach póki co  nie jest duża - mówi Kotala. - Mam nadzieję, że właściciele mają pieniądze na rozwój i inwestycje, bo w kontekście spadających wyników nawet najlepszy dowodzący bez amunicji skończy po pierwszej potyczce. Z drugiej strony - taka zmiana branży to personalnie dla CEO czasem jedyne wyjście - kiedy wyżej już się nie da awansować - dodaje szef Schulz Brand Friendly.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów