Stany Zjednoczone od kilku dni żyją sprawą 46-letniego czarnoskórego George'a Floyda. W Minneapolis mężczyzna został najpierw zatrzymany, a potem uduszony podczas policyjnej interwencji. Zdarzenie zostało zarejestrowane na wideo, szybko obiegło media społecznościowe.
Marki przeciw rasizmowi w USA
Zdarzenie bardzo szybko wywołało reakcję gwiazd, celebrytów, a także marek. Wpisy w związku ze śmiercią Floyda opublikowali Beyonce, Michael Jordan, Lady Gaga, Paris Jackson, Ariana Grande czy Emily Ratajkowski. Część z nich bierze także udział w protestach na ulicach amerykańskich miast.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lebron-james-cristiano-ronaldo-serena-williams-tiger-woods-rafael-nadal-w-reklamie-nike-nawiazujacej-do-koronawirusa-never-too-far-down-jak-sie-podniesc ##
Na śmierć George'a Floyda zareagowało już Nike. Marka, która od wielu lat współpracuje z czarnoskórymi gwiazdami sportu (Michael Jordan, LeBron James, Serena Williams, Kobe Bryant) opublikowała poruszające wideo z apelem.

"Choć raz, nie rób tego. Nie udawaj, że problem w Ameryce nie istnieje. Nie odwracaj się plecami do rasizmu" - apeluje marka na nagraniu. Nike nawiązało tymi słowami do swojego kultowego hasła "Just do it" (For once, Don't Do It).
W protestach w Chicago całkowicie zniszczony został flagowy sklep Nike.
Wideo na Twitterze udostępnił konkurencyjny adiddas. "Tylko razem możemy coś zmienić" - oświadczyła firma, przyłączając się do apelu Nike.

Pod hasztagiem #BlackLivesMatter z krytyką rasizmu w Stanach Zjednoczonych wystąpiły także inne firmy, m.in. medialni giganci Netflix, TikTok, HBO, Amazn, Hulu, YouTube.

Publiczne oświadczenia na temat sytuacji rasowej w USA wydali szefowie Disneya, ViacomCBS, Warner Bros., FX Networks, Fox Entertainment i AMC.

Protesty społeczne trwają już w kilkunastu miastach USA, w ponad 20 miastach obowiązuje godzina policyjna, niszczone są sklepy, mienie publiczne, podpalane samochody.











