Siódma seria „MasterChefa” nadawana jest w TVN w niedziele o godz. 20.00, począwszy od 9 września br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program po trzech odcinkach nowego sezonu gromadzi średnio 2,13 mln widzów, co przekłada się na 13,19 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 18,38 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 15,70 proc. w grupie 16-59.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kuchenne-rewolucje-oglada-2-3-mln-widzow-tvn-liderem,7173203362547329a ##
Program notuje jednak spadek oglądalności z odcinka na odcinek. Pierwszy oglądało 2,33 mln, a trzeci - 1,94 mln.

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format zyskał 130 tys. widzów. Szóstą serię „MasterChefa” po trzech odcinkach śledziło 2 mln osób, co przełożyło się na 12,92 proc. udziału w grupie 4+, 17,20 proc. w grupie 16-49 i 14,98 proc. w grupie 16-59.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-bake-off-junior-porazka-tvp2-przegrywa-z-konkurencja,7171226566371457a ##
TVN w trakcie emisji „MasterChefa 7” jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVP1, nadająca wówczas prognozę pogody, serwis sportowy „Drogi wolności” i początek reality-show „Rolnik szuka żony”, co daje jej 11,54 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (gł. „W rytmie serca” i „Kabaret na żywo według Paranienormalnych”; 10,91 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypada TVP2 (filmy fabularne; 5,51 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVN ma większą przewagę nad konkurencją.











